Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Excursie de o zi la Stâna de Vale

„2 în 1”

Excursie de o zi la Stâna de Vale

Excursia de la Stâna de Vale din 23 ianuarie 2010, planificatǎ în cadrul proiectului interjudețean „Culturǎ-civilizație-comunitate” a oferit elevilor de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bǎlcescu” din Oradea atingerea a douǎ obiective: (re)cunoașterea locurilor de vis din Bihor – stațiunea Stâna de Vale și (re)vizitarea muzeului etnografic din Chișcǎu.

Cel de-al doilea obiectiv este legat de un alt proiect în care sunt implicați elevii școlii noastre, proiectul „Folclorul înnobileazǎ omul”. Așadar, o excursie, douǎ proiecte, nenumǎrate beneficii: cunoaștere, prietenie, bunǎ dispoziție, sǎnǎtate...
 În cadrul proiectului „Culturǎ-civilzație-comunitate”
(www.culturacivilizatiecomunitate.go.ro), elevii noștri și-au propus sǎ prezinte partenerilor de proiect din județele Alba, Bacǎu, Brașov și Galați, locații din Bihor demne de vizitat.
 Chiar dacǎ nu putem concura cu celebrele stațiuni montane din județul Brașov, Stâna de Vale este o stațiune binecuvântatǎ pentru bihoreni. Pe parcursul întregului an, orǎdenii pot alterna bǎile cu apǎ termalǎ din Bǎile Felix sau din piscinele hotelurilor cu rǎcoarea Stânei. Vara, o fugǎ la Stânǎ te scapǎ de cǎldura orașului, iar iarna, la Stânǎ poți sǎ schiezi, sǎ te dai cu sǎniuța, iar dacǎ ai vârsta permisǎ sau ai însoțitor, sǎ încerci snow-mobilul.
 Imediat dupǎ plecare, profesorii (membrii în echipa proiectului: Zaha Alina, Matiu Adriana și Szatmari Dorina) au înarmat elevii cu pixuri și caiete sponsorizate de S.C. Montline S.R.L. din Oradea, partenerǎ în proiect, specializatǎ în echipament montan (www.montline.ro). Astfel, copiii au putut nota impresii de-a lungul traseului.
Muzeul etnografic de la Chișcǎu a fost primul popas fǎcut dupǎ plecarea din Oradea. Unii copii îl vedeau pentru prima datǎ, alții îl știau din alte excusii care aveau drept destinație Peștera Urșilor, aflatǎ la aproximativ 300 de metri de muzeu. Cu toții am fost încântați de obiectele expuse, de varietatea lor, de faptul cǎ intrarea este gratuitǎ.
 Cel mai mult ne-a impresionat cǎmǎruța amenajatǎ ca o salǎ de clasǎ din perioada interbelicǎ, cu obiecte autentice: șase bǎncuțe joase și strâmte, o sobǎ de metal modelatǎ artistic, catedra cu cǎlimara și suportul pentru sugativǎ frumos ornamentate, fotografii vechi pe pereți, toate, împreunǎ cu lumina ce strǎbate printr-o fereastrǎ îngustǎ ne-au fǎcut sǎ ne simțim ca niște “guliveri” în țara piticilor. Copiii au descoperit foarte repede clopoțelul atârnat de perete și au dat, rând pe rând, bucuroși, semnalul de recreație!  
La Stâna de Vale ne aștepta o pârtie parcǎ special amenajatǎ pentru noi. Cu zǎpadǎ multǎ și pufoasǎ, împǎrțitǎ în douǎ, jumǎtate pentru schiori și jumǎtate pentru sǎniuțe, pârtia a dat fiecǎruia posibilitatea, dupǎ dotare și pricepere, sǎ se bucure de zǎpadǎ. Schiuri, sǎnii (aduse sau închiriate), boburi, pungi, capace, toate au fost folosite pentru a învinge forțele frecǎrii și a ajunge cât mai repede în vale.
Sosește vacanța!
Unii o vor petrece în oraș, acasǎ, cu ochii pe calculator sau la televizor, alții vor fi la țarǎ, la bunici ori împreunǎ cu pǎrinții prin cine știe ce destinații exotice, dar nimic nu se comparǎ cu o excursie împreunǎ cu colegii de clasǎ sau de școalǎ, cu profesorii (diriginți),  în naturǎ, iarna pe zǎpadǎ, acolo unde toți sunt egali și strigǎ din tot sufletul: Pârtieeeee!!! (Szatmari Dorina)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:54:16 Ora standard a Europei de Est