Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.)

Marți, la Grădinița din Vașcău a fost inaugurat

Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.)

Ziua de marți (26 ianuarie 2010) va rămâne o zi de referință pentru Grădinița (cu program normal) din Vașcău, pentru momentul inaugurării Centrului de resurse pentru educație și dezvoltare.

 Doamna educatoare Coroiu Magdalena (coordonator structuri preșcolare) a invitat la eveniment oaspeți de seamă, alături de care a simțit că poate să-și exprime bucuria pentru înființarea centrului în unitatea pe care a condus-o zeci de ani, cu dăruire și incontestabil profesionalism.
   Gazda a salutat prezența reprezentantului I.S.J. Bihor, dl inspector școlar Cristian Andru, cât și a experților C.R.E.D., doamnele educatoare Voichița Vancu și Cornelia Borz, din Oradea.
 De la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bogdan” din Vașcău au participat directorul școlii, prof. Liliana Laza și prof. Anca Tanko (coordonator de proiecte și programe educative).
 Primăria Vașcău a trimis reprezentanți de seamă, în persoana dlui viceprimar, Adrian Ciucian, secretarul Sabin Moș, consilierii Rodica Pop și Dorin Stiole, precum și directorul Casei de Cultură, dna Adriana Băruța.
 Consiliul local a fost reprezentat de cinci consilieri: Aurina Bursașiu, Gheorghe Coroiu, Mircea Creț, Ioan Porge și Mihaiu Teaha.
   La inaugurare au mai participat cadre didactice și membri ai comunității locale.
  Manifestarea a început cu o slujbă religioasă, oficiată de părintele preot Sebastian Bursașiu, după care gazde și invitați și-au exprimat satisfacția pentru deschiderea Centrului de resurse pentru educație și dezvoltare în orașul Vașcău, care aduce un plus de modernism la dotările actuale.
  Înființarea centrului a fost posibilă datorită implementării Proiectului pentru reforma educației timpurii, finanțat de Guvernul României și Banca Europeană de Dezvoltare. (Cristina L.)

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:30:39 Ora standard a Europei de Est