Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Comasarea școlilor „Alexandru Roman” și „Lucreția Suciu” a fost amânată!

Pe moment, sub „presiunea străzii”,

Comasarea școlilor „Alexandru Roman” și „Lucreția Suciu” a fost amânată!

Chiar dacă nu s-a găsit nicio soluție viabilă pentru rezolvarea fondului problemei!
Generalul Inspectoratului Școlar, prof. Dorel Luca, a procedat cu diplomație, așa încât, nu le-a dat nicio satisfacție „circarilor”...

Puși pe harță, circ și scandal, unii au crezut că rezolvă ușor o problemă ieșind în ziar și pe sticlă, făcând gargară și dând cu pumnul în masă, pentru că așa au învățat ei: că doar cu greve și mineriade se pot rezolva problemele în sălbatica noastră tranziție și democrație... de piață!
Ca să aibă subiecte tari, fierbinți și de ce nu... puțin senzațional, unii s-au dedat la circ, în a face jocul altora și a scoate părinții și copiii în stradă (murdară soluție! Locul copiilor e în bancă, la școală, nu pe stradă!!!). Așadar, au pus paie pe foc, dar în final, joi (28 ianuarie 2010), au dat bir cu fugiții, nu s-au arătat la față la confuntarea sută la sută, care pe care. Unii au venit, totuși, cu fruntea plecată... din lipsă de verticalitate, au tăcut chitic și au înghițit gălușca... pentru că generalul nu le-a oferit satisfacția de a se murdări în a le servi circ... în direct!
Foarte calm, cu diplomație, generalul a „soluționat” problema comasării școlilor „Alexandru Roman” și „Lucreția Suciu”.
Așadar, deocamdată, fără nicio perspectivă și o soluție viabilă la problemele de fond, comasarea a fost sistată, amânată...
Nu se știe însă cum vor fi plătiți, de unde și de cine ... vor fi plătiți dascălii școlilor respective. La (pre)transferări, la ora mișcării personalului didactic, s-ar putea ca unii să dea bir cu fugiții, dacă nu cumva vor decide să lucreze în regim de muncă patriotică!
Vom trăi și vom vedea.
Oare de ce nu au fost invitate și sindicatele, ieri, la conferința de presă de la Inspectoratul Școlar al județului Bihor?
Totul rămâne o nebuloasă, iar problema... „nesoluționată”! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Comasarea școlilor „Alexandru Roman” și „Lucreția Suciu” a fost amânată!

Trimite email
joi, 4 decembrie 2025, 03:52:23 Ora standard a Europei de Est