Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Trebuie, vrem, putem să salvăm natura!”

Vizitați expoziția de la A.P.M. Bihor!

„Trebuie, vrem, putem să salvăm natura!”

Cei mai tari eco-școlari de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea și-au prezentat, vineri (29 ianuarie 2010), la sediul A.P.M. Bihor, parte din materialele și produsele confecționate în cadrul programului internațional „Eco-Școala”, implementat și coordonat, la nivel de liceu, de prof. Adriana Luca (avându-i alături pe: inst. Șandor Traier, inst. dr. Dorina Roman, prof. Dorina Mirodot și inst. Daniela Chereși).

Eco-expoziția lor, vernisată în prezența dascălilor (din echipa de proiect), a părinților și reprezentanților mass-media, rămâne deschisă toată luna februarie. Și fiindcă tot vă aflați în vacanță, poftiți de o vizitați! Ați mai văzut lanternă din doză de bere... fară alcool, rachete și supersonice... a la „Lucian Blaga”?!
„Fără finanțare, durerea mea cea mare!”
„Școala noastră participă la acest program din anul școlar 2007-2008, urmând ca în acest an școlar să fie evaluată pentru obținerea steagului verde și a certificatului de Eco-Școală.
Expoziția pe care o organizăm acum prezintă produsele elevilor din anumite activități desfășurate în programul „Eco-Școală” pe parcursul ultimilor doi ani... Sunt prezentate produse realizate în cadrul orelor de geografie, biologie, educație pentru sănătate, desen, limba franceză, limba română, educație tehnologică, științe și altele,” a spus profesorul coordonator, Adriana Luca, în deschiderea manifestării.
Ca purtător de mesaj din partea echipei de proiect (a eco-școlarilor, dascălilor și părinților), doamna profesor face apel tuturor celor care pot și doresc să sprijine acești copii inimoși și hotărâți să schimbe lumea în bine, protejând natura.
„Avem nevoie de sprijinul instituțiilor locale și al firmelor care doresc să sprijine acțiunile ecologice (acțiuni de ecologizare, concursuri, plantări...), deoarece acest program este unul educativ, fără finanțare. Singurele fonduri sunt sumele suportate de școală, sume obținute din selectarea deșeurilor din hârtie sau de la Asociația părinților. Pentru toate obiectele realizate, părinții suportă cheltuielile materiale...
Așadar, facem totul fără finanțare, durerea mea cea mare!”
„Avem nevoie de comportament ecologic...”
În cuvântul său, inspectorul școlar de specialitate Elisaveta Roșu a felicitat echipa de proiect (elevi, dascăli și părinți, aflați de aceeași parte a baricadei), pentru produsele expuse și toate acțiunile derulate din 2007, adresându-se presei (celor puțini, care mai rămăseseră pe poziții) să sprijine acțiunile eco-școlarilor, popularizându-le, chiar dacă acțiunile lor sunt mai puțin spectaculoase (decât un concurs de Miss). „În domeniul educativ, se lucrează la formarea conștiinței ecologice. Avem nevoie de comportament ecologic, de un sistem de valori asumate, de modele pentru cei din jur... or, acești copii, dascăli și părinți sunt modele în ceea ce fac. Ei acționează din pasiune și conștiință civică, nu fără sacrificii, lăsându-și la o parte propriile preocupări și interese. Ei fac un lucru deosebit, ajutați-i!
Programul „Eco-Școala”
Tot de la coordonatorul de proiect, prof. Adriana Luca, aveam să aflăm mai multe informații despre programul internațional „Eco-Școala”, care reprezintă oportunitatea realizării unor acțiuni instructiv-educative complexe, cu implicarea activă a elevilor, cadrelor didactice și părinților, dar și cu un ecou important în rândul comunității locale.
La nivel internațional, „Eco-Schools” este un program pentru managementul mediului și certificarea școlilor care-l implementează, coordonat de Fundația de Educație pentru Mediul Înconjurător (FEE), ce reunește 62 de organizații din 55 de țări, care acționează la nivel național în domeniul educației pentru o dezvoltare durabilă. Dintre acestea, 46 de organizații din 43 de țări implementează programul mondial „Eco-Școala”. Programul „Eco-Școala” a debutat pe mapamond ca program-pilot, în 1994. Astăzi, la acest program participă circa 27.000 de școli din lume, din care peste 7.000 dețin certificat de Eco-Școală și steagul verde. Peste șase milioane de copii și tineri, 400.000 de cadre didactice și 4.000 de autorități locale dezvoltă acest program în întreaga lume.
Grădinița nr. 27 – „Voinicelul” deține steagul verde
În România, acest program a debutat în 1999, cu doar cinci școli-pilot, ajungându-se în 2009 la 424 de unități școlare active (din vreo 600 care au implementat acest program), sub coordonarea Centrului Carpato-Danubian de Geoecologie.
În județul Bihor, doar Grădinița nr. 27 – „Voinicelul” din Oradea deține steagul verde. La nivelul grădiniței, programul este coordonat de ed. Mariana Pașcalău și Cornelia Borhidi – directorul unității.
Revenind la Eco-expoziția realizată de cei mai grozavi (38) eco-școlari de la „Lucian Blaga”, vă îndemnăm să o vizitați la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor (pe bdul Dacia, în vecinătatea Școlii „Dacia”), unde ing. Loredana Tîrț vă va oferi și alte amănunte legate de programul internațional „Eco-Școala”.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (74 de poze), accesați Galeria foto: „Trebuie, vrem, putem să salvăm natura!”  

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 14:52:37 Ora de vară a Europei de Est