Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Drumul cărții, drumul vieții

„Cartea, hrana sufletului”

Drumul cărții, drumul vieții

Explozia informațională care ne sufocă și mijloacele audio-vizuale moderne (dintre care calculatorul ocupă primul loc) au făcut să ne îndepărtăm de carte - hrana sufletului nostru.

În acest sens au considerat binevenite activitățile în scopul trezirii dragostei de carte și apropierii elevilor de lumea minunată a cunoașterii prin lecturarea cărților, două doamne înv. inst. Mușet Florica și Hirțe Mariana (de la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea), care în ultima zi a semestrului I, au dorit să mai „sădească în sufletele copiilor încă o sămânță roditoare în timp și anume cea a cultivării dragostei și prețuirii față de carte”.
Cu acest scop au pornit într-o vizită, vineri, 29 ianuarie 2010, cele două clase (a III-a D și a IV-a C, însoțite atât de doamnele învățătoare și de o mămică, cât și de prof. de sprijin, Ungur Maria) la Imprimeria de Vest Oradea.
 Educarea gustului pentru citit a fost un al doilea scop pe care și l-au propus cele două dăscălițe, urmărind: * formarea deprinderii de a păstra cărțile curate * să aprecieze munca zețarilor (tipografilor) * să cunoască etapele pe care le parcurge cartea în tipografie * să-și dezvolte interesul și grija față de carte.
 Sfaturile primite de elevi au fost acelea de a nu pierde nicio clipă, nicio zi, fără să nu citească ceva dintr-o carte pe care să o considere prietenul cel mai de nădejde care nu te trădează niciodată...
 Pe fețele tipografilor care ne-au primit cu căldură la locul lor de muncă se citea o mulțumire atât a lucrului făcut din dragoste față de carte, cât și aprecierea recunoștinței acordate de cei pentru care vor ieși de sub tipar aceste cărți mirosind proaspăt a cerneală.
 Mulțumind gazdelor pentru cărticelele primite în dar și pentru tot ce ne oferă, lansăm invitația și altora de a vizita tipografia, înștiințându-i că sunt așteptați de luni până vineri, în timpul programului de lucru (mai puțin în pauza de masă, când mașinile sunt oprite).
 Vorbele lui Miron Costin („Nu este altă și mai frumoasă și mai de folos în toată viața omului zăbavă, decît cetitul cărților”) sperăm să se adeverească și în cazul micuților cititori care și-au propus vizitarea tipografiei și observarea procesului de producție, realizarea unei compuneri cu titlul „Drumul cărții”, precum și expoziția de carte, cu titlul „Cartea, hrana sufletului”. (Maria UNGUR)
O carte poate deschide porți nebănuite
Am aflat că o carte poate fi un răspuns, o întrebare, poate deschide porți nebănuite ale minții, poate fi un început, poate fi... orice dorim să fie pentru că o carte înseamnă cunoaștere!
Dar ce n-am știut până de curând este cum se face o carte.
Într-o zi de iarnă, însoțiți de fulgii jucăuși de zăpadă și, bineînțeles, de doamna învățătoare, Florica Mușet, am pornit într-o mică excursie la tipografie. Nu m-am gândit nicio clipă că voi fi impresionată.
Când am văzut mașinăriile, pe care nici nu știu să le descriu, când am văzut cum imprimă și cum leagă o carte, am rămas foarte surprinsă. Povestind acasă, părinții s-au bucurat văzând că am mai învățat ceva. Dar oare câte lucruri nu mai avem de învățat! Câte cărți ne vor însoți în viață? Atunci, drumul cărții nu este drumul vieții? (Ștefana Secară, III D)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Drumul cărții, drumul vieții.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:24:19 Ora de vară a Europei de Est