Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Învățătorul Ioan Lațcău și-a transformat sala de clasă în amfiteatru și cabinet multifuncțional

Profitând de o „conjunctură favorabilă”

Învățătorul Ioan Lațcău și-a transformat sala de clasă în amfiteatru și cabinet multifuncțional

Dascălii-dascăli, cu vechi state de plată, cu chemare și har, care muncesc din conștiință, mânați de motivații înalte, nu obțin rezultate doar datorită unor „conjuncturi favorabile” sau pentru că ar fi verificați de directori...

Acești dascăli își creează singuri, mereu, câte o „conjunctură favorabilă”, vorba unui fost director de școală, căruia îi venea greu să recunoască niște calități și meritele colegului său, care zile la rând mergea spre casă cu noaptea-n cap, iar în somn proiecta o nouă lucrare...
Învățătorul Ioan Lațcău (de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea) este unul dintre sutele, poate miile de dascăli ai acestei țări pentru care meseria de dascăl este o mare și frumoasă profesie, ... care nu se abandonează seara, odată cu hainele de lucru.
Pentru el, dialogul și parteneriatul cu elevii și părinții constituie un mod de a fi, un mijloc și un scop al educației. Relațiile armonioase dintre dascăl și elevi (dintre dascăl și părinți) nu sunt o invenție sau o „reformă” a ultimilor ani de democrație. Iar datorită bunelor relații, conjuncturile favorabile apar de la sine ori de câte ori se vrea. Care părinte nu sprijină dascălul când vede ce vrea să facă bun pentru copilul său?
Cu sprijinul părinților, după propriile sale proiecte, învățătorul Ioan Lațcău și-a transformat sala de clasă în amfiteatru și cabinet multifuncțional, obținând acordul și chiar sprijinul financiar din partea acelui director, care într-o exprimare „oficială”, deloc sinceră, dădea vina pe o „conjunctură favorabilă”.
Admiram și noi ieri (luni,1 februarie 2010), dintr-o pură întâmplare,  amfiteatrul cu mobilier impecabil și parchet curat de parcă zilele trecute ar fi fost montate, pictura din spatele clasei, cu scene de la Unirea Principatelor Române, de parcă aici s-ar ține toate lecțiile de istorie a neamului românesc. Pe peretele din stânga sunt „brodate” cunoștințe „capitale”, despre anotimpuri și lunile anului, cheia sol, portativul și gama muzicală de bază, literele de la care se pornește scris-cititul, scheme de gramatică și matematică, axiome pe care se înalță un întreg edificiu al cunoașterii în clasele primare...
Învață cum să învețe
În fața clasei, sunt tablele lungi și cuprinzătoare, televizorul, monitorul, tastatura și mouse-ul care nu rareori transformă elevul din „obiect” în subiect al procesului instructiv-educativ, care „învață cum să învețe”. Probabil tot o „invenție” a reformei și democrației postcomuniste, după unii diletanți care văd învățământul prin gaura cheii, care au uitat ce au învățat și cum au învățat când erau și ei elevi-primari. Acum elevul a ajuns mare...  „scriitor” și scrie la gazete, dând lecții dascălilor... Poate celor care acum învață alfabetul sau care au ajuns întâmplător în învățământ. Mulți scriu despre acest domeniu fără să-l cunoască. Trist este faptul că nici nu vor să priceapă ce se întâmplă cu învățământul de când este condus de politicieni, fiind la mâna lor, manevrat și maltratat ca pe ceva ce nu-ți convine. Dar să nu ne aprindem și să ne depărtăm de lucrurile frumoase pe care le-am descoperit („ieri”) la „Blaga”, deși amfiteatrul și cabinetul nu sunt noi, decât pentru cel care acum le-a descoperit... cu încântare. Pentru copii, ele există de ani și ani, mărturie a muncii creative a dascălului și o dovadă că părinții i s-au alăturat cu tot dragul, sprijinindu-l cu tot ceea ce au putut. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Învățătorul Ioan Lațcău și-a transformat sala de clasă în amfiteatru și cabinet multifuncțional.  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:42:11 Ora de vară a Europei de Est