Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Noul logo european al produselor ecologice

„Euro-frunza” este

Noul logo european al produselor ecologice

Bruxelles, 8 februarie 2010
Comisia Europeană a anunțat, astăzi (luni, 8 februarie), oficial, câștigătorul concursului de design pentru logo-ul ecologic al UE.

În ultimele două luni, circa 130. 000 de votanți s-au pronunțat online, alegând noul simbol ecologic dintre cele trei proiecte finaliste. Învingătorul este un student din Germania, Dusan Milenkovic, a cărui „Euro-frunză” a întrunit 63% din sufragii. De la 1 iulie 2010, logo-ul ecologic al UE va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate produse în statele membre și care respectă standardele necesare. Pentru produsele de import, noul simbol va fi facultativ. Pe lângă „Euro-frunză", se vor putea aplica și alte logo-uri ecologice ale diferitelor întreprinderi private ori folosite la nivel regional sau național. În următoarele săptămâni, regulamentul cu privire la agricultura ecologică va fi modificat pentru inserarea noului logo într-o anexă.
„Sunt încântată că avem un proaspăt logo ecologic al UE”, a declarat Mariann Fischer Boel, comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, căreia îi aparține și inițiativa organizării acestui concurs. „Competiția a mărit vizibilitatea alimentelor ecologice și avem acum un logo cu care ne vom putea toți identifica.  Are un design frumos și elegant și abia aștept să cumpăr produse cu acest logo începând din iulie."
Noul logo este rezultatul unui concurs deschis tuturor studenților la arte plastice și design din Uniunea Europeană. S-au primit aproape 3.500 de proiecte care au fost analizate de un juriu format din specialiști de renume internațional. Cele trei proiecte finaliste selectate de ei au fost încărcate pe site-ul web al competiției (www.ec.europa.eu/organic-logo) și puse la vot online până la 31 ianuarie 2010.
Proiectul laureat reprezintă stelele Uniunii Europene alcătuind conturul unei frunze pe un fond verde. Este un simbol foarte simplu care îmbină două mesaje clare: natura și Europa. 
 Câștigătorul concursului și cei clasați pe locurile doi și trei vor primi felicitările Direcției Generale Agricultură și Dezvoltare Rurală a Comisiei Europene cu ocazia unei ceremonii oficiale de premiere, care va avea loc la Bruxelles în luna iulie. Cei trei vor primi și premii în valoare de 6.000, 3.000 și, respectiv, 2.500 de euro. (Mihaela Ghinescu)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:07:48 Ora standard a Europei de Est