Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

15 februarie – Ziua prieteniei (lor)

Evenimentul bobocilor din clasa I C

15 februarie – Ziua prieteniei (lor)

Pentru că-n aceste zile de februarie tot auzim de sărbători precum „Valentine’s day” sau „Dragobete”, bobocii din clasa I C (de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea) și-au propus să fie... originali!

Astfel, au hotărât ca timp de patru ani, cât formează o familie, ziua de 15 februarie să fie Ziua prieteniei clasei lor.
 În acest an, ei au marcat această zi într-un mod educativ și distractiv. Toți elevii au înlocuit uniforma cu bluzițe/cămăși roșii/roz, această culoare simbolizând dragostea, prietenia dintre oameni. Au început ziua cu un dialog prin care au înțeles ce este un prieten, ce calități putem admira la un prieten, cât de importantă e prietenia în viața noastră, concluzia fiind că toți elevii clasei formând o familie, trebuie să fie prieteni unii cu alții, ajutându-se la nevoie, desfășurând activități comune plăcute. A urmat schimbul de cadouri, mici surprize simbolice (căni, jucării, dulciuri, creioane, brățări/lănțișoare, cărți cu povești, cărți de joc, umbreluțe etc.) pe care și l-au făcut unii altora, (după cum au tras la sorți în urmă cu câteva zile) în joc intrând și doamna lor învățătoare (Monica Toader) pentru a fi cu pereche, 28 de prieteni. Deoarece micilor elevi le plac mult activitățile practice, au colorat, decupat și desenat  diverse fișe, tema principală fiind inimioara, un alt simbol al prieteniei.
  Activitatea s-a încheiat cu o gustare dulce de ciocolată, sub forma altor mici inimi…
 Sperăm ca această inițiativă să reprezinte „baza” unor adevărate prietenii peste ani, iar proverbul „Prietenul la nevoie se cunoaște”, să-i călăuzească pe drumul cel bun.
 Tuturor prietenilor noștri, le oferim din inimă, un buchet de lalele! (Dorina T.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:54 Ora standard a Europei de Est