Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Conferința de presă a Inspectoratului Școlar

Marți, la Grădinița nr. 36 – „Iris” din Oradea

Conferința de presă a Inspectoratului Școlar

Reprezentanții presei au fost convocați, marți (16 februarie 2010), de către conducerea Inspectoratului Școlar al județului Bihor, la o conferință de presă... „la Grădinița „Luceafărul” din Oradea, situată în cartierul Luceafărul” - ca să cităm din e-mail-ul I.S.J. Bihor.

Unde dai și unde crapă!
O grădiniță „Luceafărul” nu s-a inventat încă în Oradea, poate de-acum încolo, după „botezul oficios”... În fond, și la urma-urmei, vorba aceea, în fapt, se face vorbire despre Grădinița nr. 36 („Iris” - dacă tot vreți să o spunem pe aia dreaptă), mutată de curând (doar în două zile, vineri și sâmbătă, 5 - 6 februarie 2010) în cartierul Luceafărul din Oradea (situat în calea Aradului).
Nici că i se putea face o mai bună promovare Grădiniței nr. 36 – „Iris”, care funcționează în noul său sediu, din calea Aradului (4/A), de luni, 8 februarie, cu trei grupe de copii...
Bârnele, răutatea și colbul...
Din cauza bârnelor din ochi, a răutăților și pornirilor în a găsi și a cultiva cu orice preț sămânța de scandal, unii și-au pus în plan să dărâme și să desființeze, scormonind prin noroaiele de pe șantier...
Cu un calm englezesc, generalul (Dorel Luca) le-a răspuns elegant și punctual...
Așadar, Selina (cea nesuferită, care face și drege) și Primăria Oradea (cu un primar la fel de greu de digerat și nesuferit) fac front comun și mută grădinița din „buricul târgului” tocmai pe „moșia” Selinei, unde copiii vor sta (gratuit) în chirie (vreo trei ani), mâncând bine, doar cu 6 lei, ca tot copilul de grădiniță, dar... de la restaurantul Selinei. Acesta este tot „secretul” și... sămânța de scandal, coane Fănică!
Prima grădiniță Waldorf din Oradea
Tot din comunicatul cu pricina, aveam să află că la conferința de presă, vom fi înștiințați despre grădinița Waldorf, o inițiativă aparținând unui grup de orădeni de a înființa în Oradea prima grădiniță Waldorf.
Poate doriți să aflați ce-și propune Waldorf... dezvoltarea sănătoasă, armonioasă și plenară în voință, simțire și gândire a copilului, privit ca individualitate în formare, prin crearea posibilității de afirmare a forțelor înnăscute.
Elementele specifice ale educației preșcolare Waldorf:
*viziune antropologică asupra copilului *abordarea diferențiată a posibilităților de inițiativă ale copilului *ritmul zilei *predarea în module cu durata de două-patru săptămâni *utilizarea de materiale didactice (și jucării) ecologice...
Principiile pedagogiei preșcolare Waldorf:
*Copilul este o unitate (de) voință-simțire-gândire *Copilul este o ființă larg receptivă din punct de vedere senzorial * Ritmul și repetiția structurează activitățile *Grupa este compusă  din copii de vârste diferite, din considerente sociale și cognitive...
Pedagogia Waldorf cultivă creativitatea în profesia pedagogică, dar și asumarea în egală măsură de către pedagogi și părinți a responsabilității de a-i educa pe copii. Se caută formarea și dezvoltarea comunității educaționale alcătuite din copii, educatori și părinți...
Generalul Inspectoratului Școlar, prof. Dorel Luca, dorește să se știe că agreează un astfel de sistem de educație (care funcționează și prin alte orașe, la Timișoara, Cluj-Napoca și București...), iar din toamnă, la Grădinița nr. 36, ar putea funcționa și trei astfel de grupe de copii, pe lângă cele trei existente la ora actuală. Doritorii pot să înscrie copiii chiar de astăzi (miercuri, 17 februarie 2010). Organizatorii ne-au anunțat că s-au primit deja 43 de cereri, iar până la 60, mai sunt așteptați... 17, pentru grădinița Waldorf.
Bacalaureatul și proiectele  
Generalul I.S.J. Bihor a mai informat reprezentanții presei în legătură cu desfășurarea probei de evaluare a competențelor lingvistice la Limba și literatura română, despre rezultatele înregistate în prima zi..., precum și despre proiectele pe care le derulează I.S.J. Bihor în parteneriat cu inspectoratele școlare ale altor județe (Timiș, Sălaj, Cluj, Satu Mare, Caraș-Severin, Vrancea...), dar și cu Bucureștiul.
Subiectele le vom trata separat, cu altă ocazie.
Grădinița nr. 36 dispune de un spațiu imens și de dotări de invidiat!
De la inst. Lidia Petrica, directorul grădiniței, aveam să aflăm despre funcționarea grădiniței în noul spațiu..., ceva de invidiat, cu șase săli de grupă, luminoase și spațioase, plus sală de sport ..., a căror încălzire este programată prin... (tele)comandă; colectivul unității este format din cadre didactice tinere și îndrăgite: educatoare inst. Briana Toma, Jeanina Boc, Florentina Duma, Crina Demian, Livia Madar, Liliana Pașcalău; administrator – Camelia Galiș, personal nedidactic: Mariana Opriș - bucătar, îngrijitoare: Irina Dărăban, Viorica Ungur și Mărioara Bughiu, care au lucrat și la vechiul sediu al grădiniței. Tot din cadrul acestui colectiv a fost recrutat și inspectorul școlar de specialitate, prof. Aurelia Bodea, care are catedra rezervată.
Vizitând sălile, dar și curtea, aflată încă în curs de organizare (amenajare), am văzut dotarea și am receptat mesajul copiilor și dascălilor, aflați în activitate. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Conferința de presă a Inspectoratului Școlar.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:36:33 Ora standard a Europei de Est