Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Copiii din grupele de germană și maghiară au alungat iarna!

La Grădinița nr. 46 din Oradea

Copiii din grupele de germană și maghiară au alungat iarna!

Poate v-ați mirat și v-ați bucurat, astăzi (miercuri, 17 februarie 2010), văzând că s-a încălzit vremea. Cu siguranță, o contribuție însemnată la îmbunătățirea vremii au avut și copiii din grupele de germană și maghiară de la Grădinița nr. 46 din Oradea, care, potrivit obiceiului, s-au pus pe „făcut vrăji” pentru a alunga iarna.

Carnavalul primăverii
Ce-ar putea să facă niște prichindei ca să alunge iarna? În mintea lor, și cu puterile lor „magice”, totul e posibil. Din multiple variante, ei au ales ceea ce le place cel mai mult: să se mascheze. Așa se face că miercuri, fiecare copil din cele trei grupe de germană și o grupă de maghiară și-a adus de-acasă masca și costumul, cu toate dotările necesare, pentru un carnaval al primăverii. La ora 10.00, în toate cele patru grupe, a pornit carnavalul: prezentarea măștilor și costumelor, cântece, dansuri și jocuri distractive, totul în limba germană (respectiv, maghiară). Ca bucuria și succesul să fie mai mari, la distracția lor au invitat colegii din grupele de la secția română. Cei din grupa mijlocie germană (îndrumați de prof. Codruța Ivan și ed. Nicoleta Torj) i-au invitat pe copiii de la grupa mijlocie română (însoțiți de prof. Simona Porumb și ed. Florica Ghelan), cei din grupa mică germană (conduși de prof. Kocson Noemi și ed. Florica Oatu) i-au avut alături pe prichindeii din grupa mică română (însoțiți de prof. Otilia Dumitrescu și ed. Camelia Vesa), cei din grupa mare germană (îndrumați de prof. Ferenczi Maria și prof. Nicoleta Ursuț) au invitat la carnavalul lor două grupe mici de la secția română (grupele conduse de prof. Claudia Popuțe și ed. Florica Popa; prof. Nagy Ioana și ed. Pittman Kati), iar prof. Szabo Viola, prof. Olah Tunde și copiii de la secția maghiară i-au invitat la carnavalul grupei lor pe copiii din grupa mare română (însoțiți de ed. Adina Buzgariu și ed. Klein Andreia).
Cireașa de pe tortul carnavalului a fost clownul Loki (Adrian Lucaci), care a navetat de la o grupă la alta, bucurându-i pe toți cu numerele lui de magie (chiar dacă unii, mai mici și mai plângăcioși, s-au pus pe plâns când au dat cu ochii de el).
La marele carnaval al primăverii, a ținut să fie prezentă și doamna Vodă Helene – președintele Forumului German din Oradea.
„De când cu grupele de germană, cu toții suntem mai bogați spiritual, împărtășind alături de ei bucuria unor manifestări tradiționale, la care suntem invitați și participăm cu multă plăcere. Un exemplu de interculturalitate și bună colaborare este și carnavalul de astăzi, la care au fost invitați și copiii și cadrele didactice de la secția română. La sfârșit, cu toții au sărbătorit evenimentul și s-au bucurat de prăjitura dăruită din suflet, ca un dar al prieteniei. La manifestare, am fost onorați de doamna Vodă Helene, președintele Forumului German, care s-a arătat impresionată de atmosferă și de armonia pe care a simțit-o la acest carnaval”, ne-a declarat prof. Rodica Ștef, directorul Grădiniței nr. 46 din Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (143 de poze), accesați Galeria foto: Copiii din grupele de germană și maghiară au alungat iarna!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:10:48 Ora de vară a Europei de Est