Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Oradea meritǎ respectul și grija noastrǎ, a tuturor!

„Oradea vǎzutǎ prin ochi de turist”

Oradea meritǎ respectul și grija noastrǎ, a tuturor!

Cabinetul de română al Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bǎlcescu” din Oradea (cabinet care ține loc de sală festivă) a găzduit, miercuri (17 februarie 2010), o activitate specială, cu invitați speciali, intitulată „Oradea vǎzutǎ prin ochi de turist”.

Manifestarea, prinsă în buchetul de activități ale proiectului interjudețean „Culturǎ-civilizație-comunitate”, a avut parte de un invitat special, doamna Ramona Novicov, critic de artǎ, membru al Asociației internaționale a criticilor de artă, profesor universitar la Facultatea de Arhitecturǎ și Construcții din Oradea.
În deschidere, prof. Ioan Mocan, directorul școlii, a salut și prezentat distinsul invitat, motivând activitatea și prezentând scopul temei, circumscris proiectului.
Cu un invitat de talia Ramonei Novicov, nu-ți mai faci griji cu ordinea și liniștea, cu stârnirea interesului și captarea atenției, cu toții, elevi, dascăli, părinți și jurnaliști, am fost numai ochi și urechi la prezentarea în power point făcută de Ramona, care are darul povestirii, putere de cucerire prin belșugul de cunoștințe, organizare și logică. Preț de mai bine de o oră, am fost turiști cuminți și silitori... în a o urmări cu sufletul pe Ramona, care jubila în prezentarea  nestematelor arhitecturale ale secolelor XVII și XIX, bijuterii (de 24 de carate) pe care le deține Oradea, iar noi nu știm să le prețuim îndeajuns, să le protejăm și să le iubim. Cunoscându-le adevărata valoare, ar trebui să fim mândri de moșternirea culturală pe care o avem.
Cei din Brașov, Galați, Bacǎu și Alba sunt cu ochii pe noi!
„Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului interjudețean „Culturǎ-civilizație-comunitate” dorim să facem cunoscut orașul Oradea partenerilor noștri de proiect din județele Brașov, Galați, Bacǎu și Alba, sǎ sensibilizǎm elevii pentru a aprecia, a respecta și a fi mândri de patrimonial cultural local, sǎ determinǎm prin intermediul elevilor, implicarea pǎrinților, a comunitǎții în activitǎți de pǎstrare și întreținere a patrimoniului cultural local, sǎ orientǎm elevii din clasele terminale spre meserii care au legǎturǎ cu dezvoltarea, înfrumusețarea și promovarea orașului nostru”, ne-a declarat directorul școlii, prof. Ioan Mocan, coordonator al proiectului.
La activitate, au participat reprezentanți ai Consiliului elevilor, elevi, pǎrinți, profesori, conducerea școlii, echipa de proiect (Szatmari Dorina, Alina Zaha, Adriana Matiu și Emil Prodan, cărora li s-a alăturat și prof. Alina Deliman), precum și reprezentanți ai presei.
Prof. Alina Deliman, consilier educativ, a mulțumit dnei Ramona Novicov pentru minunata prezentare și a rugat-o să răspundă și altor invitații pe care Consiliul elevilor va dori să i le adreseze. În perioada următoare, grupuri de elevi, însoțiți de diriginți, vor vizita Oradea, tot din aceeași pespectivă, privind municipiul de pe Crișul Repede cu ochi de turiști.
Prin acțiuni ferme și variate, coordonatorii de proiect își propun să convingă lumea că Oradea meritǎ respectul și grija noastrǎ, a tuturor! (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați galeria foto: Oradea meritǎ respectul și grija noastrǎ, a tuturor!

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:56:20 Ora de vară a Europei de Est