Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a

Astăzi, la „Arcadia”

Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 din Oradea și Inspectoratul Școlar al județului Bihor au organizat, astăzi (miercuri, 24 februarie 2010), la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, cea de-a treia ediție a Festivalului cultural internațional „Special Kids”, cu tema „Prietenia”.

„Învățăm făcând, trăim muncind”
Proiectul, girat de Inspectoratul Școlar (inspector de specialitate, prof. Doina Gyori) și conducerea centrului (director – psiholog Lucia Popa, director adjunct – psiholog Carmen Ilisie) și coordonat de psihopedagog Teodora Pantazi, se derulează în cadrul parteneriatului școlar multilateral Comenius, intitulat „Învățăm făcând, trăim muncind”.
Sub (în)semnul și culorile prieteniei, s-au arătat, miercuri, pe scena de la „Arcadia”, copii pe care nu-i credeam în stare să emoționeze până la lacrimi. Mesajul, sinceritate și trăirile lor ne-au copleșit. Iar pentru performanțele  reușite, meritele le poartă cei care se apleacă asupra lor cu atâta drag și răbdare, dascălii lor, fie ei educatori, psihologi ori psihopedagogi, asistenți sociali..., care depun eforturi înzecite spre a le dărui lumină și multă încredere.
O expoziție și două secțiuni de concurs (muzică și dans)
Holul mare al teatrului „Arcadia” era „mobilat” cu lucrările excepționale ale micilor artiști, iar autorii lor, în majoritate, aveau să se exprime și pe scenă, prin vers și cânt, prin dans, jocuri ori prin mimă...
De la microfoane, spectacolul a fost prezentat în română și engleză de elevul Darius Maghiar și prof. psihopedagog Teodora Pantazi (coordonatorul principal și sufletul festivalului). Doamna Doina Gyori, inspector școlar de specialitate, a salutat distinșii invitați, reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor (Mircea Jacan și Dana Þîrle), invitații și participanții din Cluj-Napoca și de peste hotare (din Portugalia și Polonia), după care a dat undă verde întrecerii „Special Kids” (care înseamnă copii speciali, ce se reunesc sub sigla parteneriatelor Comenius). „Acest  festival-concurs, devenit tradiție, vrea să demonstreze faptul că elevii cu CES pot crea lucruri magice și se pot autodepăși beneficiind de o îndrumare potrivită”, vorba Teodorei, coordonatorul de proiect.
În cadrul primei secțiuni, au evoluat opt grupuri, formații de copii integrați în învățământul de masă, care învață la Liceul Teoretic German „Fr. Schiller” din Oradea, Șc. „Lucreția Suciu”, Grădinița nr. 45, Șc. „C-tin Șerban” din Aleșd, Șc. „Octavian Goga” din Oradea, S.A.M. „George Barițiu”, Șc. „George Coșbuc” și de la o școală din Portugalia.
Secțiunea a II-a a fost rezervată copiilor din învățământul special. Atent și înțelegător, juriul (format din Carmen Ilisie – director adj. al centrului, Crăciun Parasca – inspector al DJCCPCN Bihor și solistul vocal Cornel Borza) a avut de cântărit mesajul și prestația a nu mai puțin de 12 formații și soliști (vocali și instrumentiști).
Am urmărit în concurs grupurile de copii de la C.S.E.I. nr. 1, grădinițele nr. 20 și 54, C.S.E.I. nr. 3 și nr. 2, două grupuri de la C.S.E.I. și Liceul pentru deficienți de vedere din Cluj-Napoca, copii și tineri de la Școala Specială din Popești și C.S.E.I. din Tileagd, de la Asociația DOWN din Oradea, de la Gr. Șc. „Ioan Bococi” și de la o școală din Polonia. Pentru secțiunea de Artă și meșteșuguri, s-au primit lucrări inclusiv de la partenerii de proiect din Anglia și Bulgaria, care nu au reușit să-și trimită reprezentanți și pe scenă. (Ov. Dan)
P.S. pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:33:37 Ora standard a Europei de Est