Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2025

Înscrieri deschise pentru elevi și profesori la concursul național de tehnologii digitale inovatoare – 3DUTECH 2025, concurs inclus în calendarul Ministerului Educației (P)

Elevi si robot – 3DUTECH
3DUTECH a lansat pentru toți elevii și profesorii din România un nou Concurs național de tehnologii digitale inovatoare. Cele mai creative proiecte care vor îmbina Inteligența Artificială, modelarea și printarea 3D și robotica vor fi premiate. Înscrierea este gratuită, iar concursul este inclus în calendarul Ministerului Educației. Tema acestei ediții a Concursului național 3DUTECH este AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun.
Participanții vor avea ocazia să-și pună creativitatea și abilitățile tehnice la lucru pentru a dezvolta soluții inovatoare cu impact real și cele mai bune proiecte pot câștiga premii importante.

Concursul se desfășoară în perioada 1 februarie – 30 mai 2025 și vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită pentru echipele de elevi și profesori până pe 20 aprilie, care își pot trimite proiectele până la data de 9 mai 2025 pe adresa contact@3dutech.ro.

Concurs național „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”
Elevii din toată țara sunt provocați să creeze un sistem inteligent (robot, dronă, dispozitiv, etc) bazat pe inteligență artificială care să răspundă la o problemă identificată și formulată de fiecare echipă și care să aibă legătură cu unul dintre următoarele domenii: educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență.

Tema acestei ediții este „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”.

Pot participa echipe formate exclusiv din elevi sau din elevi coordonați de profesori. Participarea este gratuită. Concursul este inclus în Calendarul Ministerului Educației.

Anul acesta, participanții vor fi nevoiți să identifice și să formuleze o problemă având legătură cu unul dintre cele trei domenii (educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență), să elaboreze un concept pentru sistemul inteligent și la final să fabrice un prototip al acestuia.

Astfel, cei înscriși vor avea oportunitatea de a-și expune propriile idei folosind aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D, roboticii și inteligenței artificiale pentru realizarea acestui concept.

Calendarul concursului național 3DUTECH
înscriere echipe 1 feb – 20 apr 2025;
înscriere proiecte 1 feb – 9 mai 2025;
preselecție proiecte 12 – 16 mai 2025;
prezentare proiecte, jurizare și anunțare câștigători 19 – 23 mai 2025;
acordare premii 26 – 30 mai 2025.
Participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante în realizarea proiectului:
Soluția este adresată oricărei persoane.
Soluția este ușor de înțeles și integrat.
Soluția/ produsul nu este periculos pentru persoanele care îl folosesc.
Obiectul integrat în soluția elaborată poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D (parțial- minim 30% sau integral).
Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Pubertatea și adolescența

„Împreună se poate”, la CSEI nr. 3

Pubertatea și adolescența

Este cea de-a treia temă din proiectul propus de conducerea centrului (dna director - prof. Erdeli Elena și Denes Melinda - dir. adj.) – „Împreună se poate”, de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 3 Oradea.

 Această temă a fost dezbătută joi, 25 februarie 2010, de prof. Sanda Turcuș și prof. Daniela Bot cu un grup de părinți care au dorit să fie iarăși alături de copiii lor în scopul de a-i ajuta în confecționarea unor mărțișoare pe care le pregătesc pentru întâmpinarea primăverii. După ce au lucrat cot la cot cu copiii, părinții au vizionat slide-uri power point, în timp ce „vestitorii primăverii” au servit covrigei și ceai călduț cu lămâie.
 Părinților li s-a amintit ce este pubertatea și adolescența și care sunt transformările fizice și psihologice ce au loc în fiecare organism care ajunge la această vârstă. În această perioadă, adolescentul are nevoie de adult pentru a-i vorbi frumos despre fericire și de sensul vieții.
O obligație în acest sens le revine și părinților care încep educația acasă, dar și profesorilor diriginți să le prezinte copiilor adevărul despre viața de familie, problemele ce pot să apară la această vârstă și cum să-și satisfacă curiozități care să nu le dăneze mai târziu.
Scopul acestei întâlniri a fost de a dialoga cu părinții spre a-i ajuta să facă față cu brio problemelor care apar în perioada pubertății și adolescenței copiilor lor, îndemnându-i: „Fiți pozitivi și lăudați-i atunci când merită, deoarece blamarea, critica, pedepsirea îi poate transforma în ființe care resimt negativitatea în persoana lor, devenind astfel și mai agresivi”.
S-au făcut trimiteri la tulburările care apar în perioada adolescenței, precum: tulburări de greutate, alimentație, surmenaj, lipsa de somn, dar și anumite infecții necunoscute. S-au prezentat unele riscuri ce apar atunci când copiii prezintă semne de depresie, când se pot apuca de anumite vicii.
Alături de cadrele amintite, au mai dat o mână de ajutor prof. Adriana Silaghi, Nicoleta Mladin, Florica Haiaș, Raluca Terheșiu, Mihaela Strete, Geta Laslou, Mirela Ursuț, Roxana Suciu și Maria Ungur.
Din partea grupului de dascăli, un îndemn pentru părinți: Fiți răbdători și comunicați mai mult cu  copiii dumneavoastră și încercați să le fiți un exemplu pozitiv! (Maria U.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pubertatea și adolescența.

Trimite email
sâmbătă, 15 februarie 2025, 19:47:06 Ora standard a Europei de Est