Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Prevenirea și reducerea infracționalității și victimizării juvenile

„Lecții de viață” pentru

Prevenirea și reducerea infracționalității și victimizării juvenile

Joi, 25 februarie 2010, la Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea, a avut loc lansarea oficială a proiectului de prevenție „Lecții de viață”, având ca scop prevenirea și reducerea infracționalității și victimizării juvenile.

Proiectul este susținut de către Grupul Școlar „Ioan Bococi”, în parteneriat cu Penitenciarul Oradea și Poliția municipilui Oradea, Compartimentul Poliției de Proximitate.
Coordonatorii acestui proiect sunt: prof. psihopedagog Florin Lăzău (din partea Gr. Șc. „Ioan Bococi”, subinspector psiholog Delia Crăciun (de la Penitenciarului Oradea), agent-șef Dănuț Iancu și agent-șef Sorin Secară (de la Poliția de Proximitate). Activitatea de lansare s-a bucurat de sprijinul conducerii școlii (director – prof. ing. Ileana Varga, director adjunct – prof. Mihaela Popovici), și de atenția întregului corp profesoral. Invitatul special al manifestării a fost dna Doina Gyori, inspector școlar de specialitate.
Activitățile prevăzute în proiect vizează informarea minorilor cu privire la infracțiunile la care pot fi expuși în calitate de făptuitor sau victimă, cunoașterea pedepselor pe care le pot primi în cazul săvârșirii unor infracțiuni, modalități de precauție și evitare a cercurilor sociale infracționale, precum și aflarea unor povești de viață spuse de persoanele private de libertate, din care să poată desprinde învățămintele și exemplele negative care să determine o restructurare comportamentală. (Diana Simina)

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 22:55:47 Ora standard a Europei de Est