Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Punțile prieteniei”... între preșcolari și școlari

De la Sălard la Oradea

„Punțile prieteniei”... între preșcolari și școlari

Luni, în prima zi a lui Mărțișor, preșcolarii Grădiniței (cu program prelungit) din Sălard, împreună cu elevii claselor I și a II-a A, de la Grupul Școlar Agricultură Ecologică din Sălard (însoțiți de inst. Agneta Popa, Doloș Tunde, Ana Faragău, ed. Nagy Maria, inst. Cosmina Pure și Florica Ardelean) au venit în vizită la partenerii lor de proiect din grupa mare B, de la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea (îndrumați de ed. Zoe Petruț și Mărioara Pantea).

Acțiunea se înscrie pe coordonatele proiectului educațional „Punțile prieteniei”, lansat în septembrie 2009, cu concursul directorilor, Grațian Hanga – directorul Grupului Școlar Agricultură Ecologică din Sălard, respectiv Eugenia Ciordaș – directorul Grădiniței nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea.
Oaspeții au fost primiți cu mult drag, cu îmbrățișări și mărțișoare muzicale, iar copiii din Sălard le-au replicat cu un buchet de cântece despre primăvară, după care au cântat împreună cântece despre mama. Preșcolarii și școlarii din Sălard le-au dăruit gazdelor o inimă (generoasă) cu portretele lor, având în mijloc o inimioară pe care au scris: „Firul roșu și cel alb, împletit cu gingășie, vrea să lege și mai mult a noastră prietenie”.
A urmat schimb de mărțișoare, pe care educatoarele și învățătoarele le-au prins la pieptul copiilor, iar directorul grădiniței, doamna profesor Eugenia Ciordaș, le-a urat bun venit și trăinicie în prietenia lor, fără... noduri, vorba motto-ului proiectului „Nu rupe firul unei prietenii pentru că deși îl legi rămâne nodul!”
Pe două postere, aduse de la Sălard și conținând podul prieteniei între copiii din Sălard și cei din Oradea, au fost aplicate apoi mânuțele cu numele lor, ale partenerilor de proiect. Păstrându-l fiecare în sala de grupă, ca pe un dar comun, posterul (martorul și simbolul) le va (re)aminti de prietenia legată, cu firul mărțișorului, la 1 Martie 2010.
În luna mai, preșcolarii Grădiniței „Ion Creangă” urmează să le întoarcă vizita, făcând o excursie la Sălard, prilej de a cânta și a se juca împreună.
La Teatrul „Arcadia” și Grădina Zoologică
După mai bine de o oră, timp petrecut împreună în sala de grupă, prilej de socializare și de îndulcire a prieteniei ... cu bomboane, au coborît cu toții pentru a pleca împreună la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, unde actorii îi așteptau cu „Apolodor – pinguinul călător”.
În plus, copiii din Sălard și-au mai propus, dacă tot au venit la Oradea, să viziteze și Grădina Zoologică.
Așadar, puntea prieteniei copiii din Sălard și Oradea a fost inaugurată... și legată cu firul mărțișorului, chiar în prima zi a lui Mărțișor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Punțile prieteniei”... între preșcolari și școlar.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:49:12 Ora de vară a Europei de Est