Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ion Creangă – „mărțișorul românesc”... pentru copiii orădeni!

Martie – zi de întâi

Ion Creangă – „mărțișorul românesc”... pentru copiii orădeni!

Pe 1 martie 1837, se năștea, la Humulești, marele nostru povestitor – Ion Creangă. Așa încât, prof. Stela Tăut și colegele sale, de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, au „decretat” și au pus la cale sărbătorirea humuleșteanului, ca pe cel mai de preț „mărțișor românesc”...

De-acum, Ionică va deveni (și) un simbol al primăverii, fiind mărțișorul atât de îndrăgit... pentru poveștile, povestirile și „Amintirile...” sale.
Elevii ciclului primar de la „Nicolae Bălcescu” nu au sărbătorit singuri evenimentul, ci împreună cu prietenii lor mai mici, preșcolarii grădinițelor partenere, care, de la toamnă își vor îndrepta pașii, cu ghiozdanul în spinare, spre... „Bălcescu”. Pe preșcolarii Grădiniței nr. 46, copiii din grupa prof. Silvia Mateș și Daniela Șule, i-am găsit desenând în bănci, alături de școlarii clasei I C (prof. Simona Mihalca), prezent la activitate fiind și directorul grădiniței, prof. Rodica Ștef. În sala alăturată, în clasa a II-a A, i-am descoperit tot pe copiii de la 46, din grupa educatoarelor Adina Buzgariu și Klein Andreia. Doamna înv. inst. Domnica Nan tocmai le făcea cunoștință cu Ion Creangă, al cărui tablou urmau să-l picteze. În clasa a II-a B, prof. Stela Tăut se întreținea cu preșcolarii Grădiniței nr. 24 (structura Grădiniței nr. 25), însoțiți de prof. Cristina Șerban și Maria Bercea, care se arătau încântate de atmosferă, de primire și de reacția pozitivă a copiilor, care se simțeau nemaipomenit în bănci, alături de foști colegi de grădiniță.  
„Prin această activitate, urmărim, în primul rând, ideea de socializare a copiilor. Dar pentru că întâlnirea cu preșcolarii se întâmplă chiar în prima zi a lui Mărțișor, am dorit ca evenimentul să fie marcat în mod cu totul special prin mărțișoare dăruite copiilor, cântec, joc și voie bună, pictură și film („Amintiri din copilărie”), completate, de ce nu, și cu un moment dulce... cu bomboane. Vorbind despre poveștile, povestirile și „Amintirile...” marelui nostru povestitor, ținem să legăm ziua de 1 Martie de ziua de naștere a lui Ion Creangă, considerându-l și denumindu-l astfel pe Nică drept „mărțișorul” nostru, al tuturor românilor”, după cum ne-a declarat prof. Stela Tăut.
La final de activitate, preșcolarii au trecut în revistă toate clasele ciclului primar, fiind primiți cu multă simpatie de toți școlarii și dascălii. (Ovidiu DAN)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ion Creangă – „mărțișorul românesc”... pentru copiii orădeni! 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:42:30 Ora standard a Europei de Est