Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„E nevoie de o reîmprospătare a sufletului!”

Arc peste timp... la C. T. „C-tin Brâncuși”, Oradea

„E nevoie de o reîmprospătare a sufletului!”

„Nu mă întrebați ce port în suflet! În munca la clasă, e nevoie tot mai mult de diplomație, de tact, de o artă în a converti tot ce știi... E nevoie de o reîmprospătare a sufletului”- prof. Ioan Piț.

Miercuri (3 martie 2010), în sala festivă a Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”, s-au înmânat flori și diplome de excelență, s-au rostit cuvinte din inimă pentru inimă...
Potrivit obiceiului, an de an, la ceas aniversar, conducerea colegiului (director, prof. Mihai Crețu, director adjunct, ing. Aurora Tabacu) invită toți foștii slujitori ai școlii, aflați în pensie, să petreacă momente de calde aduceri aminte și să se bucure de revedere, alături de cadrele aflate în activitate. La momentul adevărului, domnul director le-a prezentat efortul conjugat al colectivului minunat de dascăli pe care îl conduce pentru a păstra și spori faima și renumele câștigat în timp de fostul liceu de construcții. Chiar și în condiții de criză, printr-o bună conlucrare cu actuala conducere a Primăriei Oradea, având sprijinul dlui primar, ing. Ilie Bolojan, în iarnă, s-a reușit montarea de geamuri termopan la 10 săli de clasă în corpul de clădire C, lambrisarea coridoarelor din clădirea principală și schimbarea pardoselii cu parchet laminat în 12 săli, cu largul concurs al elevilor din clasa de tâmplari, conduși de maiștrii instructori și ingineri, economisindu-se astfel sume importante de bani la manopera lucrărilor. Þinând pas cu informatizarea învățământului, școala dispune de cinci cabinete de informatică, iar în două dintre ele, dotate cu câte 25 de calculatoare fiecare, legate la internet, se lucrează în sistem AEL. Cu toate neajunsurile și permutările care au loc în învățământul românesc bulversat la fiecare schimbare de gardă în fruntea ministerului de resort, dascălii colegiului mențin ștacheta calității ridicată, obținând an de an rezultate
meritorii la olimpiadele școlare și concursurile profesionale pe meserii, ceea ce situează școala între colegiile tehnice renumite ale județului și țării.
Moment artistic
La citirea „catalogului”, celor prezenți la întâlnirea de suflet li s-au înmânat câte o floare și o diplomă de excelență, fiind invitați la microfon pentru un cuvânt de rememorare. În cinstea și onoarea domniilor lor și a celor sărbătorite la 8 Martie, artiștii colegiului au prezentat un emoționant moment artistic. Și-a dat concursul grupul folk (Geanina Duță, Moise Noge, Daniel Sabău, Varga Roland, Beniamin Vaida, Răzvan Lucaci și Simona Noge), condus de prof. Ramona Bălan, cu un buchet de cântece închinate mamei. Doamna bibliotecar Florica Roibu și prof. Elena Pop au scos în față dănțăușii școlii (Florin Potioc, Camelia Popa, Raul Matiuț, Natalia Magui, Emanuel Þârlea și Florina Berka), care au jucat ca-n Bihor,  acompaniați de taraful școlii, alcătuit din Marius Popa (la vioară), Alin Pașcalău (la saxofon) și Ionuț Pop (la tobe). Momentul folcloric a fost urmat de un corolar muzical – Bach, susținut la orgă de Tiberiu Rusu, absolvent de anul trecut.
Câștigătorii concursului de desene-grafică
Dna prof. Monica Gale, coordonator al  concursului de desene-grafică, intitulat „Opere brâncușiene”, ne-a comunicat rezultatele: premiul I – Sidea Abel Florin (din X C), premiul II – Pușcaș Paul (XI A), premiul III - Varga Melinda (IX B) și Daniel Sabău (XI C).
La expoziții desene au fost nominalizați: Delia Șandro (din XII A), Paul Pușcaș (XI A), Varga Melinda (IX B) și Eduard Daragiu, din clasa a IX-a B. Lucrările lor au fost expuse pe coridorul din fața secretariatului. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „E nevoie de o reîmprospătare a sufletului!”

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:28:53 Ora de vară a Europei de Est