Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dascălii orădeni au ieșit din nou în stradă!

Onor guvernații nu vor să priceapă că salariile nu țin pasul cu... reforma!

Dascălii orădeni au ieșit din nou în stradă!

Dascălii orădeni au ieșit, marți (9 martie 2010), în stradă. Educatoarele, învățătorii și profesorii, dar și personalul nedidactic s-au adunat sub steagul desfășurat de S.L.I. Bihor (președinte-Ioan Þenț, prim-vicepreședinte Gheorghe Blaj, și Vasile Sabău), în fața Prefecturii Bihor.

Așa după cum s-a exprimat în petiția de protest, înmânată prefectului Gavrilă Ghilea, „S.L.I. Bihor se declară profund nemulțumit, indignat, costernat de evoluția și aplicarea discriminatorie a legilor și a legislației în vigoare, precum și a hotărîrilor judecătorești definitive privind încadrarea și acordarea drepturilor salariale ale personalului angajat din învățământ. În acest context social și politic cu un precedent fără de măsură, drepturile sociale (sunt încălcate fără pic de rușine – n.n.), în speță cele salariale reglementate de legi în vigoare, contracte colective de muncă încheiate în baza acestor legi considerate și acceptate ca legi ale părților, hotărîri ale comisiilor paritare, drepturi câștigate prin hotărîri ale instanțelor de judecată în baza neaplicării legilor în vigoare, precum și alte interpretări ale legilor în vigoare, ca opinii personale, aceleași opinii ale acelorași personaje care ne-au dat câștig în instanță, „în speță doamna Cornelia Molnar”, care se pretinde a fi mai presus decât legea și decât hotărîrea justiției din România”.
Am citat din petiția-protest înmânată de conducerea S.L.I. Bihor prefectului Gavrilă Ghilea.
Rușine, rușine...  rușine!
Care sunt motivele pentru care au ieșit din nou în stradă dascălii orădeni:
1.Neaplicarea Legii 221 promulgată de președintele României (fost și actual, dl Traian Băsescu), declarată constituțională de Curtea Constituțională, utilizată ca formă de propagandă socială împotriva învățământului românesc prin așa-zisa majorare de 50 %, care este în fapt doar de 33%, conform cu textul legii care prevede o majorare a valorii 1 a coeficientului de multiplicare de la 299,933, conform Legii 220 și a O.G. nr. 15 la o valoare a coeficientului 1 de 400 de lei.
2. Neaplicarea corectă a Legii 330 – legea salarizării unice a bugetarilor, lege inaplicabilă în 2010, recunoscută de guvernanți, completată ca mod de aplicare cu Ord. 1/2010, cu trimiteri la tot felul de ordonanțe guvernamentale emise în 2009 cu scopul precis de diminuare a salariilor, încălcând prevederile așa-zisei Legi 330 și ciopârțind în fel și chip veniturile salariaților din învățământ: fondul de premiere (de 2%) dispare, salariul de merit (de 15%), așijderea, sporul de 10% (de penibilitate) pentru femeile de serviciu, sporul de 15% (de toxicitate) pentru bibliotecari, sporul de 15% pentru titlul de doctor în învățământul preuniversitar dispare și el...
3. Neaplicarea Legii 387, fortă Ord. 40, privind încadrarea pe posturi de profesori pentru învățământul preșcolar și primar a educatoarelor și învățătorilor, cu salarizare corespunzătoare începând de la 1 ianuarie 2010.
4. „Cadoul” sărbătorilor de iarnă oferit de guvernanți este mult „lăudata” O.G.114 de reducere cu 15.000 de posturi din învățământ în 2010.
5. Cea mai necăjită categorie de salariați din învățământ, personalul nedidactic, s-a trezit peste noapte cu toate drepturile tăiate, rămânând doar cu salariul de bază.
6. Pentru ca tacâmul să fie complet, guvernații au hotărît pentru anul 2010 ca bugetele unităților de învățământ să fie calculate ținând cont de costurile/elev, costuri care nici până în prezent nu știm după ce formule aberante au fost calculate, neținând cont de încadrarea cu personal a fiecărei unități...”, se mai spune în petiția-protest.
Dl prefect a asigurat delegația S.L.I. Bihor că petiția va ajunge pe masa Guvernului României, îi înțelege și îi va sprijini cu tot ce se poate, doar că nu prea poate face mare lucru. Totuși, i-a asigurat, într-un fel, că cel de-al 13-lea salariu se va acorda și pentru dascălii orădeni... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dascălii orădeni au ieșit din nou în stradă!

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:55:16 Ora de vară a Europei de Est