Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

10 părinți au absolvit cursul de educație a părinților „Educăm așa"

Joi, la Grădinița nr. 52 din Oradea

10 părinți au absolvit cursul de educație a părinților „Educăm așa"

Prof. Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52 din Oradea), unul din cei 13 formatori naționali ai județului Bihor, ne-a invitat joi (11 martie 2010), la evaluarea cursului pentru părinți „Educăm așa"...

„Scopul cursului este de a-i face pe părinți să înțeleagă că pot influența comportamentul propriilor copii, însușindu-și abilitățile de bază: acordarea atenției, aprecierea, stabilirea limitelor, a spune nu și a interzice, ignorarea, izolarea și pedepsirea. Cursul (desfășurat pe perioada a cinci săptămâni) cuprinde cinci teme, în care accentul se pune pe aprecierea faptelor bune ale copiilor în vârstă de la 3 la 12 ani, pentru înlăturarea comportamentului negativ", după cum aveam să aflăm de la formatorul național, prof. Maria Nan.
Cursul de evaluare
Am asistat, astfel, la cursul de evaluare. Trei viitori instructori de părinți (ed. Maria Oșvat, ed. Emilia Burcă și prof. Lavinia Jurcan, de la Grădinița nr. 52) au desfășurat, timp de cinci săptămâni, cursuri de educație, intitulate „Educăm așa", cu 10 părinți ai copiilor din grădiniță (de la toate grupele de vârstă, atât de la învățământul de masă, cât și de la cel special). La fiecare curs, instructorii au parcurs cu părinții câte o temă (din cele cinci: Acordarea atenției și aprecierea; A spune nu și a interzice; A ignora; A izola și a pedepsi; Lecția de evaluare). Toate cursurile au îmbrăcat forma unor activități interactive, bazate pe joc, vizualizarea și analiza unor situații comportamentale prezentate prin intermediul unui filmuleț didactic, punerea cursanților în situații-problemă în cadrul unor jocuri de rol, iar primele trei cursuri s-au încheiat cu câte o temă de casă. Prin aceste teme de casă, părinții trebuiau să observe și să noteze reacțiile comportamentale ale propriilor copii în urma schimbării de comportament a părinților. În timpul cursului, fiecare părinte își avea mapa proprie, cuprinzând tema cursului, sfaturi pentru părinți și broșuri pentru fixarea conținutului temei... Cursul de joi, fiind unul special, de evaluare, a cuprins și alte momente, precum: chestionarul, scrisoarea către părinți și înmânarea diplomelor (de absolvire a cursului).
Stând de vorbă cu părinți dispuși să ne răspundă întrebărilor (Nicoleta Luca și Indrie Tunde), dar și cu cei trei instructori de părinți (Maria Oșvat, Emilia Burcă și Lavinia Jurcan), aveam să ne formăm o părere (bună) despre aceste cursuri de educație a părinților (prin metoda „Educați așa").
„Stimulând și lăudând copilul, mai mult decât să-l pedepsesc, l-am câștigat"
„Astfel, am învățat că trebuie să ne apreciem (lăudăm) mult mai mult copiii atunci când fac fapte bune, să-i ignorăm în alte situații, să stabilim limitele în comportamentul lor... Am avut șansa de a dialoga cu alți părinți și de a învăța din experiența lor pozitivă. Rezultatul? O schimbare în bine a comportamentului nostru față de propriii copii, dar și o îndreptare a comportamentului lor, o mai bună relaționare cu copiii, dar și cu doamnele educatoare" - Nicoleta. „Parcurgând acest curs, pentru a doua oară, am realizat cât sunt de norocoasă, față de alți părinți. Aplicând tot ce-am învățat la primul curs, stimulând și lăudând copilul mai mult decât să-l pedepsesc, l-am câștigat, iar rezultatele obținute sunt incomparabil mai bune..."- Tunde.
Ca instructori de părinți, Maria, Emilia și Lavinia au simțit cu fiecare curs cum părinții veneau cu tot mai mare plăcere, deveniseră mai deschiși, comunicau mai mult între ei, erau mai interesați, puneau întrebări și se arătau tot mai preocupați de reacția comportanentală a copiilor lor.
După încă un curs susținut, cele trei educatoare vor fi și ele evaluate de către C.C.D. Bihor pentru a deveni, cu adevărat, instructori de părinți.
„La nivelul grădiniței noastre, sunt nouă instructori de părinți (după cum aveam să aflăm de la directorul grădiniței și formatorul național), care, în cele două serii din 2010, vor ține cursuri cu circa 180 de părinți. La nivel de județ, în perioada noiembrie - ianuarie, s-au format 140 de educatoare și 22 de învățători, în total 162 de instructori de părinți.
În urma cursului, părinții își schimbă atitudinea față de educația propriilor copii, pun accent pe partea pozitivă, se îmbunătățește relaționarea între părinți, copii și cadrul didactic, crește respectul față de cadrul didactic, se intensifică comunicarea și se stabilește un echilibru benefic educației", a conchis interlocutorul nostru, dna prof. Maria Nan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 10 părinți au absolvit cursul de educație a părinților „Educăm așa".

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:10:55 Ora de vară a Europei de Est