Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Noile educații – o șansă pentru viitor”

Simpozion național la Oradea, în 29 aprilie

„Noile educații – o șansă pentru viitor”

Inspectoratul Școlar al județului Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea și Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” organizează, în 29 aprilie 2010, Simpozionul național cu tema „Noile – o șansă pentru viitor”.

„Noile educații” reflectă problematica lumii contemporane prin obiective care dau denumirea fiecărei structuri de conținut științific, realizată ca disciplină de studiu, concepută în plan disciplinar, dar mai ales interdisciplinar, pluridisciplinar și chiar transdisciplinar. În acest context, noile educații contribuie la formarea unor atitudini, a unor comportamente adecvate care să-i pregătească pe copiii și elevii de astăzi pentru provocările viitorului. Disponibilitatea și creativitatea cadrelor didactice sunt cele care vor avea o contribuție majoră la implementarea noilor educații în sistemul educațional, fie ca parte a curriculum-ului la decizia școlii fie cuprinse în proiecte educaționale extracurriculare.
Simpozionul își propune împărtășirea unor experiențe pozitive acumulate în derularea unor activități în sfera noilor educații și editarea unui ghid de bune practici.
Simpozionul se adresează cadrelor  didactice din învățământul preșcolar și preuniversitar, educatoare, învățători, institutori, profesori din județul Bihor și alte județe ale țării.
Comunicarea științifică (lucrarea) trebuie să cuprindă aspecte practice și teoretice privind demersurile didactice creative desfășurate cu copiii, proiecte de activitate pe conținuturile „noilor educații”, însoțite de material vizual  în format ppt.
Înscrierile se fac online în perioada 1-15 aprilie 2010, la următoarele adrese de e-mail: teocris58@gmail.com sau ddaniela_pop@yahoo.com (Mihaela Coșereanu)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 00:45:46 Ora standard a Europei de Est