Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

“Este loc pentru noi toți sub soare”

Proiect educațional între trei școli din comuna Rieni

“Este loc pentru noi toți sub soare”

La nivelul ciclului primar al școlilor din Rieni, Ghighișeni și Sudrigiu se derulează proiectul educațional „Este loc pentru noi toți sub soare”, coordonat de învățătoarele: Viorica Laza, Nagy Panda Laura, Floare Bara, Ioana Jurj, Liana Tofan și Ioana Chiorean, în colaborare cu directorul școlii, Liliana Balint.

Pornind de la premisa că relația de prietenie nu este numai o posibilitate, ci și o necesitate, coordonatorii proiectului consideră că la această vârstă, copiii au nevoie să învețe, să ia în considerare punctul de vedere al altor copii, să facă  schimb de idei și să înțeleagă mai bine experiențele prietenilor lor.
 Astfel, proiectul urmărește dezvoltarea unei atitudini pozitive, care să armonizeze relațiile cu sine și cu  ceilalți, cu mediul înconjurător, cu tradițiile strămoșești, statornicirea unor   punți de comunicare între elevii și cadrele didactice de la cele trei școli partenere.
Mă bucur să te cunosc!
Joi, 4 martie 2010, echipa de proiect și elevii grupului țintă au desfășurat primele activități prevăzute în proiect. Luna martie ne oferă posibilitatea de a vedea cine ne apreciază cu adevarat, iar o simplă felicitare sau un mărțișor este o modalitate de a le arăta persoanelor de langă noi că înseamnă ceva special pentru noi. Astfel, elevii ciclului primar de la cele trei școli s-au întâlnit la școala din Rieni, unde au făcut cunoștință, au recitat poezii despre primăvară, au cântat împreună, și-au oferit mărțișoare și felicitări, au participat la un concurs de ghicitori, fiind premiați cu dipome și dulciuri.
Următoarele două întâlniri de proiect sunt programate a se desfășura la celelalte două școli partenere. Prima va avea loc în preajma Sfintelor Sărbători de Paști, o invitație la încondeiat ouă, iar cealaltă, de 1 Iunie – sărbătoarea copilăriei și prieteniei. (Ioana C.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:09 Ora standard a Europei de Est