Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programul „Zoo... fără gratii”

O „lecție” despre animalele sălbatice din captivitate

Programul „Zoo... fără gratii”

Marți (16 martie 2010), prof. Daniela Ghiuro, profesor de biologie la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, o mare iubitoare de animale, a ținut o „lecție” despre animalele sălbatice din captivitate elevilor din clasa a III-a C de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, având-o alături, ca invitat special, pe Daiana Ghender, directorul Grădinii Zoologice din Oradea (însoțită de medicul veterinar Bogdan Dinu Silviu).

Prezentându-le diferite imagini cu animale din Atlasul zoologic, elevii dnei inst. Toth Mirela au făcut dovada că sunt ași (în măsură să dea lecții la acest capitol) în cunoașterea și recunoașterea animalelor sălbatice... de pe întreg mapamondul. Au recunosc toate animalele prezentate din atlas, dar și pe cele prezentate în power point de învățătoarea lor. Mai mult, cunosc o sumedenie de lucruri interesante, curiozități, despre fiecare animal.
De aceea, întrebările lor, puse dnei profesor și directorului Grădinii Zoologice, au vizat mai mult chestiuni de performanță: Cât de mult poate să sară un iepure? Câți kilometri prinde iepurele la oră? Dar ghepardul și leul? Câți pui naște un liliac? Câte picioare are omida? Care este cel mai lung șarpe? Câte kilograme are la naștere un pui de elefant? Unele întrebări au fost puse chiar dacă ei știau răspunsurile...
În baza unui contract de parteneriat între Inspectoratul Școlar și RAPAS - Grădina zoologică Oradea, prof. Daniela Ghiuro derulează un proiect educațional prin care informează elevii din diferite școli gimnaziale orădene despre animalele sălbatice din captivitate, militând pentru libertatea și drepturile acestor animale de a trăi în habitatul lor natural, fără gratii și fără... circ! Daniela nu este de acord ca animalele să fie închise în cuști, terorizate și exploatate pentru a le răspunde circarilor la comenzi în cadrul spectacolelor de circ. După cum, tot captivitate se cheamă și ținerea lor după gratii și în cuști la grădina zoologică. Daniela și Daiana sunt de părere că locul animalelor sălbatice este în habitatul lor natural sau măcar în parcuri și rezervații, în condiții cât mai apropiate de cele naturale.
Un caiet de lucru - „No cages”
În premieră, Daniela le-a prezentat copiilor poze cu animalele pe care chiar ea și soțul le-au crescut și îngrijit timp de câteva luni în gospodăria proprie. E vorba de șase pui de leu (îngrijiți cu multă dragoste până în februarie 2009) și patru pui de căprioară (până în februarie 2010).
„După această activitate, va urma o vizită la Grădina zoologică din Oradea, după care, voi pregăti un caiet de lucru care va putea fi folosit, anul viitor, de toți învățătorii ca material informativ. Acest caiet de lucru se numește „No cages”, pentru că doresc ca micuții să nu mai vadă animale în cuști, nici în zoo, nici la circ...”, după cum ne-a declarat coordonatorul proiectului educațional, prof. Daniela Ghiuro. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul „Zoo... fără gratii”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:42:35 Ora de vară a Europei de Est