Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Luni și marți, ședințe cu părinții, miercuri și joi, activități cu porțile deschise!

La Grădinița nr. 36 – „Iris” din Oradea, cu cărțile pe față!

Luni și marți, ședințe cu părinții, miercuri și joi, activități cu porțile deschise!

Luni și marți, la Grădinița nr. 36 – „Iris” din Oradea (situată în calea Aradului), au avut loc ședințe cu părinții, iar miercuri și joi, activitățile didactice s-au desfășurat cu porțile deschise (de la ora 8.00 la 12.00), cu participarea și implicarea directă a părinților doritori să vadă cum se comportă și învață copilul lor.

„Activitățile cu părinții au o tradiție la Grădinița nr. 36, desfășurate în cadrul parteneriatului „Grădiniță-familie”, după cum aveam să aflăm de la directorul grădiniței, dna prof. Lidia Petrica. După ședințele cu părinții, care au avut loc luni și marți, ieri și astăzi (miercuri și joi – n.n.), părinții, în jur de 30 în fiecare zi, au participat efectiv la activitățile didactice, implicându-se în activitate, în anumite momente, alături de copii și educatoare, putând astfel să aprecieze mai exact munca pe care o depun cadrele didactice pe parcursul unei zile, să conștientizeze atât frumusețea muncii noastre, dar și neajunsurile și greutățile pe care le întâmpinăm în a educa și modela pe fiecare copil, în funcție de particularitățile și personalitatea fiecăruia. În diferite perioade ale zilei, fiecare a stat cât a putut, dar au ajuns să vadă de toate, inclusiv activități opționale desfășurate în sala de sport, gimnastică ritmică, activitate condusă de dna prof. Elisabeta Moțica. Au văzut ce mănâncă și cum mănâncă copiii lor. Astăzi, avem în mijlocul nostru prieteni dragi de la Grădinița nr. 10, structura Grădiniței nr. 36, copiii din grupa doamnei educatoare și pe doamna educatoare Elena Nemeș. Ca o încununare a activităților desfășurate, ieri și astăzi, la sfârșitul programului părintele preot Vasile Popa, tatăl Anastasiei, din grupa mică, s-a oferit să ne sfințească localul – „Așa îi stă bine unei case noi, să fie sfințită”, ne-a îndemnat părintele, iar noi ne bucurăm de oferta părintelui Vasile Popa”.
Am mai aflat apoi de la doamna director că săptămâna viitoare, la Grădinița nr. 36, vor începe cursuri pentru părinți, în cadrul programului educațional „Educăm așa”, prin care părinții vor fi consiliați în direcția cunoașterii metodelor celor mai eficiente pe care să le aplice în educarea propriilor copii, apreciindu-i și stimulându-i în măsură mai mare decât pedepsindu-i... fără vină.
Dansul florilor de primăvară
Trecând prin cele trei săli de grupă, am asistat și noi la câteva activități didactice, iar la sfârșitul programului, la slujba de sfințire a localului.
La grupa mică (educatoare, prof. Adriana Toma și ed. Jeanina Boc), copiii au aflat povestea lui „Ciripel cel Mofturos” (puiul de rândunică), iar pe centre de interes, s-au ocupat cu pictatul unui cuib de barză, au modelat ouă de barză și au confecționat barza pentru machetă. În grupa mare pregătitoare (educatoare, inst. Liliana Pașcalău și ed. Livia Madar), se desfășura un joc-concurs de matematică (o evaluare și o consolidare a cunoștințelor), numărând crescător și descrescător în intervalul 1-10, prin bătaie din palme, căutând vecinii unui număr indicat, completând cifra numărului omis și formând mulțimi, potrivit cifrei afișate sau numărând florile roșii și galbene. Prof. Crina Demian și inst. Florentina Duma pregăteau copiii din grupa mijlocie pentru „Dansul florilor de primăvară” pe care aveau să-l prezinte în hol, înaintea slujbei de sfințire; un dans tematic și de mișcare, în care fiecare copil este o floare de primăvară, purtând pe cap coronița cu florile respective, iar un bondărel (deloc leneș) venea să culeagă flori. Și părinții au luat parte la dansul florilor, intrând în cercul lor și mișcându-se cu ei; la fel și la jocul „Cine ești tu?” (un joc de intercunoaștere); unii părinți au ajuns pe post de Albă-ca-Zăpada, desfășurând treburi gospodărești pentru piticii grupei (ascuțindu-le creioane colorate)...
Discutând cu trei dintre mămicile amabile să ne răspundă întrebărilor (Lucreția, Georgiana și Rodica), aveam să aflăm că unii au participat și anul trecut la astfel de activități și că apreciază drept „eficiente și de mare folos” aceste activități interactive cu părinții. „Suntem încurajați să ne aplaudăm copiii, să-i apeciem mai mult. Nu am crezut că în cadrul grupei, copiii pot fi atât de uniți”. Mama panseluței a ajuns pe post de Albă-ca-Zăpada, a ascuțit creioane colorate și tare s-a minunat de atmosfera din sala de grupă, de armonia care domnește între copii. „Copiii sunt mult mai prietenoși cu educatoarea, dar și ei între ei, decât am crezut noi”. „Copiii au format propoziții, au despărțit cuvinte în silabe, au făcut atâtea lucruri, iar doamna educatoare e atât de calmă și caldă cu ei. Eu nu aș putea avea atâta răbdare. E greu să lucrezi cu atâția copii. Nouă, acasă, ne este greu cu unul. Eu nu aș rezista între ei. Fiecare cu meseria și plăcerea lui. Eu sunt coafeză. Nu le este ușor dascălilor cu atâta consum nervos”.
După slujba de sfințire, pe copii îi așteptau masa și pătuțul... cu Făt-Frumos și Ileana Cosânzeana... (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (105 poze), accesați Galeria foto: Luni și marți, ședințe cu părinții, miercuri și joi, activități cu porțile deschise!

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:39:41 Ora de vară a Europei de Est