Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La cea de-a treia întâlnire de proiect Comenius... în Bulgaria

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea

La cea de-a treia întâlnire de proiect Comenius... în Bulgaria

În perioada 6 - 13 martie 2010, o echipă formată din patru elevi și două cadre didactice de la C.T. „Andrei Șaguna” din Oradea a participat la cea de-a treia vizită din cadrul proiectului Comenius „Europe on a plate”, găzduită de partenerii din Bulgaria.

După ce au descoperit bucătăria poloneză, elevii și cadrele didactice de la „Andrei Șaguna” (Viorel Chiș, din clasa a XI-a F, Alexandru Agud, Raul Þintaș Felician și Călin Jarca, din a X-a F, însoțiți de prof. Cristina Dulău și Ramona Mateiaș) au participat la cea de-a treia întâlnire din cadrul proiectului Comenius „Europe on a plate”, finanțat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPDCFP). Principalul scop al vizitei a fost descoperirea bucătăriei tradiționale bulgare, dar și a culturii, tradițiilor și folclorului poporului bulgar.
Alături de partenerii din cele cinci țări europene (Polonia, Belgia, Franța, Portugalia și Bulgaria), „șogunii” orădeni au participat la lecții de gătit, asistați fiind de maistrii bucătari ai școlii gazde.
  Elevii au învățat să gătească pui kavarma, supă țărănească de pui, un desert de lapte delicios și mere umplute, toate mâncăruri tradiționale bulgare. La finalul săptămânii, partenerii au intrat în competiția finală, gătind vestitele frigărui haiducești bulgare, fiecare dovedindu-și talentul culinar și decorativ.
Programul vizitei
În prima zi, am vizitat școala gazdă  („Profesionalna Gimnazia Po Targovia I Restorantiorstvo” din Vratsa), am luat parte la un workshop la care s-au realizat coronițe din salcie, tradiție de Paște specifică zonei. Din prima zi, de pe masă, nu au lipsit renumitele salate și mâncăruri pe bază de carne și legume. Pentru a ne face cunoscut folclorul autohton, o echipă de dansuri populare locale a prezentat câteva dansuri locale, precum și muzică tradițională. Seara, s-a lăsat cu o cină festivă. În următoarele zile, am vizitat orașul Vratza, Muzeul istoric și etnografic. În ciuda zăpezii depuse în cantități remarcabile, am călătorit în munții din apropiere pentru a vizita Peștera Ledenika din satul Moravitza (unde am văzut cum se lucrează costumele populare și alte obiecte de artizanat, dar și cum se fac plăcintele țărănești). După Mănăstirea Cherepishk, am trecut pragul câtorva restaurante locale cu mâncăruri tradiționale și muzică bulgărească. În ultima zi, am fost invitați la Inspectoratul Școlar local, unde fiecare echipă și-a prezentat țara și școala.
În ultima seară, s-a lăsat cu o cină festivă, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, iar la plecare, gazdele ne-au însoțit într-un scurt tur al Sofiei, capitala Bulgariei, cu ale sale catedrale impunătoare și clădiri deosebit de frumoase.
Ne-am întors acasă mai bogați spiritual (sub aspect cultural-lingvistic), cu câteva rețete ale specialităților culinare tradiționale pe care umează să le aplicăm de ziua Bulgariei, când vom găti mâncăruri bulgărești pentru elevii și dascălii colegiului nostru, le vor prezenta albumul cu poze și vor audia muzica îndrăgită a partenerilor bulgari. (Cristina D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La cea de-a treia întâlnire de proiect Comenius... în Bulgaria.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 14:44:29 Ora de vară a Europei de Est