Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Educația omului de azi pentru lumea de mâine”

Joi, la C.C.D. Bihor, o nouă ediție din volumul

„Educația omului de azi pentru lumea de mâine”

Casa Corpului Didactic Bihor a găzduit, joi, 8 aprilie 2010, lasarea celei de-aVII-a ediții din volumul „Educația omului de azi pentru lumea de mâine”, sub coordonarea prof. univ. dr. Vasile Marcu și Mariana Marinescu.

Virginia Tiurbe – directorul C.C.D. Bihor, în calitate de gazdă, dar și de partener al Departamentului pentru Pregătirea și Perfecționrea Personalului Didactic din cadrul Universității  Oradea, a salutat această nouă apariție. Făcând o sinteză a ediției, s-a referit la toate cele patru secțiuni, punctând câteva teme de maximă actualitate și impact în educația omului de azi.
Perfecționarea... cheia sporirii calității în învățământ
Prof. univ. dr. Vasile Marcu a subliniat dorința cadrelor didactice de a se perfecționa mereu în noul context european.
„Perfecționarea personalului didactic rămâne cheia sporirii calității în învățământ. Trebuie să înțelegem că suntem autorii unor lucrări în lumina pedagogiei europene și că trebuie să ne gândim și la finalitățile învățământului european. Se impune tot mai mult să devenim profesori europeni...”
Referindu-se la cifra 101, înscrisă pe coperta actualei ediții,
 dl profesor a explicat că aceasta ține de volumul la care a ajuns colecția „Educația în Mileniul III”, lansată prin 2000, cu câte 10 apariții în medie pe an. Fără a stărui asupra actualei ediții, a ținut să semnaleze faptul că în colectivul de redacție și-au găsit locul și cadre didactice din alte zone ale țării (Arad, Alba Iulia, Suceava, Iași), ba chiar și din Chișinău (Republica Moldova), lansând astfel o deschidere internațională.
Directorul D.P.P.P.D. a lansat apoi un semnal despre îmbătrânirea populației Europei, făcând cunoscută o nouă carte apărută, recent, intitulată „Activități motrice adaptate la persoanele de vârsta a III-a”.
„Avem o școală bună... încă!”
Într-o mărturisire de credință, doamna Mariana Marinescu a ținut să-și manifeste satisfacția „pentru încă o reușită, care se cheamă actuala ediție a revistei noastre, bucurându-ne de tot ceea ce am înfăptuit împreună, dar și de semnalele care ne vin, de provocările care vin din partea unor colegi din străinătate. Revista este deschisă dumneavoastră, dar și altora, celor care doresc să-și exprime gândurile și frământările didactice, să-și facă cunoscută experiența, simțind nevoia unei educații permanente. Avem o școală bună... încă. Suntem în etapa de punere în practică a tot ceea ce am învățat...”
„Acest manual face trecerea de la o teorie stufoasă spre ceva concret”, practic, ceea ce se înfătuiește zi de zi la clasă, vorba dlui prof. Vasile Marcu.
Provocat într-un fel la discuție, conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul a vorbit despre starea de spirit pe care au reușit să o creeze cei doi coordonatori ai revistei (Vasile Marcu și Mariana Marinescu), vrednici de admirat pentru muncă, perseverență și dăruire.
Structurată pe patru secțiuni, actuala ediție (a VII-a) cuprinde o parte din comunicările științifice prezente la Sesiunea științifică „Educația omului de azi pentru lumea de mâine”, din 2009, organizată de D.P.P.P.D., din cadrul Universității din Oradea.
În prima secțiune (Abordări interdisciplinare) sunt publicate studii și articole care vorbesc despre locul și rolul universității românești în contextul european,  gândirea pozitivă și educația incluzivă, sistemul educațional informatizat, educația permanentă, calitățile profesorului mentor...
În cea de-a doua secțiune (Noile educații în societatea cunoașterii), sunt abordate: combaterea consumului substanțelor psihoactive, educația tehnologică, argumente pentru o alimentație sănătoasă...
Secțiunea „Elemente de didactică aplicată” cuprinde: tendințe și orientări în didactica modernă, „școala” ortografiei, jocul didactic, precum și trei proiecte de activitate didactică.
Ultima secțiune adună rezultate ale preocupărilor studenților, masteranzilor, doctoranzilor și profesorilor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Educația omului de azi pentru lumea de mâine”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:37:57 Ora de vară a Europei de Est