Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Examen de absolvire la clasa a XI-a C, an de completare

Marți, la C.T. „D. Leonida” Oradea

Examen de absolvire la clasa a XI-a C, an de completare

Elevii clasei a XI-a C (an de completare, profil mecanic, specialitatea strungar), de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea, au trăit astăzi (marți, 3 iulie), emoțiile, dar și bucuria examenului de absolvire. „Toți 21 au absolvit, și încă cu rezultate foarte bune. De fapt, am avut o clasă bună, atât la carte, cât și la disciplină”, ne spune, cu satisfacție, dirigintele clasei, prof. inginer Florian Broinaș.

Premiul I pe țară, și un premiu special!
Rezultatele confirmă aprecierile profesorului diriginte!
La concursul profesional pe meserii, elevul Komaromi Levente s-a situat pe primul loc la etapa județeană, calificându-se pentru etapa națională, desfășurată la Slobozia, de unde s-a întors laureat, cu premiul I pe țară, și un premiu special pentru cea mai mare notă din concurs (9.90), iar Adrian Șerban, colegul său de clasă, s-a situat pe locul secund la etapa pe județ.
Și la învățătură, Levente a absolvit pe primul loc în clasă, urmat de Kelemen Robert, pe locul II, și de Kadas Zsolt, pe III, iar Adrian Șerban, Adrian Mieruț și Cristian Ivan – mențiuni.
Prof. ing. Nicolae Moț, profesorul care le-a predat „Întreținere mașini și utilaje”, precum și  „Metode și mijloace de măsurat”, se arată mulțumit de calitatea pregătirii elevilor săi pe care îi consideră meseriași (strungari) buni. „Ceea ce mă bucură însă la ei este ambiția de a continua pregătirea în clasele a XII-a și a XIII-a liceu, rută progresivă, chiar dacă ei ar putea să se mulțumească cu diploma de strungar, și cu un salariu de 8 milioane (lei vechi) pe cartea de muncă, la firma americană EUROAM. La absolvirea celor două clase, ei pot deveni tehnicieni prelucrări mecanice, cu diplomă de bacalaureat, putând accede în învățământul superior.”
În grupul  celor 21, Loredana trece drept o prințesă, alături de 20 de băieți, unu și unu! (Ov. Dan)
P.S. pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Examen de absolvire la clasa a XI-a C, an de completare).

 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:02:19 Ora standard a Europei de Est