Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programul „e-VACANÞĂ!” (ediția a II-a)

Parteneriat între MECT și MCTI (pentru)

Programul „e-VACANÞĂ!” (ediția a II-a)

03.07.2007 Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului (MECT) și Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației (MCTI) au anunțat astăzi, stabilirea unui parteneriat în vederea implementării programului „e-VACANÞĂ!" la nivel național. Acesta se va derula în școlile I - VIII dotate cu infrastructură IT&C care doresc să le ofere copiilor alternativa unei vacanțe instructive, creative și interactive.

Parteneriatul a fost semnat pe baza rezultatelor remacabile înregistrate anul trecut, la prima ediție a programului „e-VACANÞĂ!", organizată în 17 școli-pilot din proiectul Economia Bazată pe Cunoaștere, implementat de Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației. Parteneriatul dintre cele două ministere presupune multiplicarea la nivel național a modelelor de succes derulate în cadrul programului la ediția precedentă, identificate de Ministerul Comunicațiilor, și utilizarea structurilor specifice Ministerului Educației, precum Inspectoratele Școlare, pentru maximizarea impactului programului în fiecare județ.
„Semnarea parteneriatului cu Ministerul Comunicațiilor certifică dorința noastră de a încuraja utilizarea noilor tehnologii de către elevi și profesori și în vacanța de vară. Considerăm că prin facilitarea accesului la resursele IT existente în școli, acest program poate fi un stimulent pentru studiul individual, desfășurarea de activități educaționale și valorificarea creativității", a declarat Zvetlana Preoteasa, Secretar de Stat pentru învățământ preuniversitar în MECT
.
„Succesul înregistrat de prima ediție a programului e-VACANÞĂ! a demonstrat interesul elevilor și al cadrelor didactice de a avea acces la tehnologie chiar și pe timpul vacanței și ne-a mobilizat în vederea stabilirii unui parteneriat cu Ministerul Educației, în vederea extinderii programului în toate școlile cu opt clase unde există infrastructură IT&C"
, a declarat, la rândul său, Balint Porcsalmi, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației.
Programul „e-VACANÞĂ!" este o inițiativă educațională cu caracter voluntar, care își propune implicarea școlilor cu clasele I-VIII în implementarea unor activități bazate pe mijloace moderne de comunicații și tehnologia informației, precum și stimularea creativității copiilor și asigurarea unui cadru de comunicare interactivă cu ajutorul infrastucturii IT&C.

Obiectivele programului sunt stimularea utilizării resurselor de comunicații și tehnologia informației pe perioada vacanței de vară, întărirea capacității de management educațional, cât și susținerea elaborării de proiecte comune între școlile participante la program.
Prima ediție a programului a fost organizată anul trecut sub egida proiectului Economia Bazată pe Cunoaștere, beneficiind de participarea a nu mai puțin de 2.100 de copii și 100 de profesori din 17 școli din mediul rural și mic urban. La nivel național, programul desfășoară șase activități opționale și va fi monitorizat și evaluat de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. Reprezentanții școlilor care vor realiza la un nivel înalt de performanță toate cele 6 activități propuse în cadrul proiectului vor face parte din Grupul de Lucru pentru promovarea Tehnologiei Informațiilor și Comunicațiilor în Educație. Grupul va funcționa ca o comunitate de expertiză cu rol consultativ în implementarea politicilor educaționale privind integrarea instrumentelor IT&C în procesul educațional, începând cu anul școlar 2007-2008.
În cazul școlilor din proiectul Economia Bazată pe Cunoaștere, programul „e-VACANÞĂ!", ajuns la cea de-a doua ediție, desfășoară patru activități bazate pe utilizarea instrumentelor IT&C, incluzând în premieră inițiative de promovare a comunităților cu ajutorul copiilor. Programul se va desfășura la nivelul fiecărei școli, va fi coordonat de către directorul unității școlare și monitorizat și evaluat de specialiști din Unitatea de Management al Proiectului din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:48:43 Ora de vară a Europei de Est