Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Copiii din șapte clase partenere au plantat flori multe!

Astăzi, în și de Ziua Pământului, la Școala nr. 11

Copiii din șapte clase partenere au plantat flori multe!

În cadrul proiectului educațional „Terra, casa noastră”, coordonat de prof. drd. Adelina Iacob – directorul școlii și prof. Tereza Ilisie, astăzi (joi, 22 aprilie 2010), la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, copiii din șapte clase partenere: a III-a C și A, a IV-a D, E și F, I B și a IV-a B, cu sprijinul dascălilor lor (prof. Tereza Ilisie, Floare Vancea, Dorina Brânzaș, Carmen Nica, Eva Olău, înv. Tempfli Emilia, prof. Geczi Liliana, Galutz Carmen) și a doamnei director, prof. drd. Adelina Iacob, au organizat o expoziție în holul de la intrare, dedicată Măriei sale, Pământul, au făcut un panou programatic și au plantat zeci de flori în vazele de la balcon și în grădinița din fața școlii.

Uriașului detașament de elevi și dascăli i s-au alăturat și câțiva părinți binevoitori.
„Poate că pentru fiecare om de pe planeta Pământ, cuvântul „casă” are un înțeles diferit și poate că un loc sau un spațiu diferit, însă un adevăr fundamental, adesea ignorat, este faptul că noi, toți, cei aproximativ șase miliarde de oameni, trăim pe o singură planetă, într-o singură „casă”.
Protejarea planetei Terra, casa noastră a tuturor, este o problemă care trebuie să intereseze nu doar ecologiștii, ci și toată lumea, adulți și copii. Noi, dascălii, trebuie să punem un mare accent pe educația ecologică a celor mici, pentru a ne putea bucura împreună, pe timp îndelungat, de albastrul cerului, de limpezimea apelor, de florile câmpului...” scrie prof. Tereza Ilisie, în argumentul proiectului.
Zecile de copii au acționat exemplar (chiar și în condiții de grevă), toți ca unul, pentru a însufleți și înfrumuseța grădinița din fața școlii.
Admirabilă desfășurare de trupe, superbă misiunea și fapta acestor copii și dascăli minunați! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Copiii din șapte clase partenere au plantat flori multe!

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:45 Ora standard a Europei de Est