Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Stăpânii cărților”

Joi, la școala „Nicolae Bălcescu”

„Stăpânii cărților”

Joi, 22 aprilie 2010, a avut loc întâlnirea elevilor din cercul de lectură „Stăpânii cărților”, activitate desfășurată în cadrul „Zilelor școlii”. Deschisă tuturor iubitorilor de cultură, activitatea i-a avut oaspeți pe dl director, prof. Ioan Mocan și dna prof. Szatmari Dorina.

Într-o atmosferă destinsă, elevii participanți (din clasele a V-a C, a VI-a D și a VII-a A) au  discutat despre multipla semnificație a zilei de 23 aprilie: Ziua cărții, a dreptului de autor și a bibliotecarului, prilej pentru a comemora doi titani ai literaturii universale  – William Shakespeare și Miguel de Cervantes.
Copiii au văzut imagini ale unor biblioteci celebre din întreaga lume, acestea având un impact foarte mare în rândul elevilor. Cei prezenți au făcut prezentări multimedia despre importanța actului lecturii, dar și despre activitatea literară a lui W. Shakespeare, având în vedere faptul că pentru această întrunire a cercului de lectură au avut de citit celebra piesă „Romeo și Julieta”.
De asemenea, au vizionat secvențe din două ecranizări ale tragediei, iar ceea ce a urmat a fost ... o discuție aprinsă. În continuare, interesul elevilor a fost  menținut cu ajutorul unor ,,surprize dulci” oferite de către coordonatoarele activității (prof. Adriana Matiu și Ileana Pele). ,,Surprizele” au constat în bomboane învelite în hârtie pe care erau citate despre iubire, iar elevii au fost provocați să ,,devoreze” atât acadeaua cât și citatul.
 Membrii cercului de lectură, sugestiv intitulat „Stăpânii cărților”, și-au propus ca pe viitor să desfășoare acțiuni pentru promovarea lecturii în rândul elevilor și nu numai, pentru că ... cititul dăunează grav mediocrității! (Ileana Pele)

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:51:33 Ora standard a Europei de Est