Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Zoo… fără gratii!”

Programul educațional

„Zoo… fără gratii!”

Marți, 20 aprilie 2010, prof. Daniela Ghiuro, coordonatorul programului educațional „Zoo… fără gratii!” a fost invitatul special a patru clase de la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” din Oradea (clasele a III-a C, înv. Tatiana Coșarcă, a III-a D, inst. Doina Lung, a IV-a A, prof. Simona Lucaciu și a IV-a B, prof. Felicia Ianța).

În prima parte, profesorul de biologie (de la Colegiul Economic „Partenie Cosma”) le-a vorbit copiilor despre animalele sălbatice în habitatul lor natural, dar și în captivitate.
Li s-a explicat elevilor care este diferența dintre grupele mari de animale (vertebrate și nevertebrate), exemplificând cu imagini din Atlasul zoologic. Printr-un transfer „electronic” și o adaptare a informațiilor, s-a ajuns și la animalele de la Grădina zoologică din Oradea. În acest caz, s-a insistat mai mult pe comportamentul acestora și adaptarea lor la condițiile de captivitate. Problema care doare cel mai mult este cea a animalelor folosite în spectacolele de circ. Astfel, s-a precizat faptul că pentru a fi „dresate” de „iubitorii” lor, animalele sunt sedate, bătute, infometate, tranchilizate înainte de spectacole pentru ca dresorii să poată arăta publicului cât sunt animalele de ascultătoare și educate, iar atunci când ele îmbătrânesc și nu mai pot face show-uri, ele sunt abandonate sau... în cazuri extreme donate unor grădini zoologice.
Și doamna profesor Daniela Ghiuro a avut o experiență inedită crescând acasă șase pui de leu (în perioada septembrie 2008 – februarie 2009). Așa încât le-a prezentat elevilor câteva poze deosebit de sugestive despre comportarea plină de afectivitate a acestor animale feroce față de stăpânul lor vremelnic, care le-a iubit nespus de mult, iar leii i-au răspuns cu aceeași iubire. De un an, cei șase pui de leu sunt într-o rezervație de lângă Cape Town - Africa de Sud.
 După emoționanta experiență cu puii de leu, Daniela nu s-a astâmpărat și a crescut și patru pui de căprioară, pe care, în primăvara aceasta, i-a înapoiat Grădinii zoologice din Oradea. Despre animalele Grădinii zoologice din Oradea, le-a vorbit mai mult invitatul doamnei profesor, medicul veterinar Daiana Ghender - managerul grădinii orădene, care a ținut să sublinieze cum trebuie să se comporte copiii atunci când vizitează grădina zoologică (să nu hrănească animalele decât în prezența personalului de acolo, să nu streseze animalele prin sunete sau muzica dată la maximum). La finalul activității, elevii au pus întrebări, dorind să știe efectivul de animale din zoo, despre comportarea maimuțelor, leilor sau poneilor din zoo, dacă este posibil să vină acolo, să viziteze grădina și să asiste la hrănirea animalelor. Copiii au promis că vor vizita foarte curând Grădina zoologică, având permisiunea managerului de a le aduce maimuțelor jucării de pluș... (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Zoo… fără gratii!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:25:52 Ora de vară a Europei de Est