Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Noile educații - o șansă pentru viitor”

180 de lucrări, la simpozionul național

„Noile educații - o șansă pentru viitor”

În cabinetul de limba română al Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, s-a desfășurat, joi (29 aprilie 2010), simpozionul național „Noile educații - o șansă pentru viitor”, organizat de I.S.J. Bihor și C.C.D. Bihor, școlile gimnaziale „Avram Iancu” și „Nicolae Bălcescu”, și coordonat de prof. Steliana Cîrciumaru și Daniela Pop.

În deschiderea manifestării, directorul școlii, prof. Ioan Mocan, a felicitat organizatorii pentru inițiativă și realizare, a salutat distinșii invitați, provocându-i să-și comunice mesajul.
Reprezentatul Inspectoratului Școlar, dl Gheorghe Nan, inspector școlar de specialitate, prof. Rodica Popa și Costa Monica, reprezentanți ai C.C.D, prof. Gheorghina Bîrlădeanu, directorul școlii „Avram Iancu” din Oradea și prof. Daniel Negrean, consilier local și participant la simpozion, au subliniat actualitatea temei – „Noile educații”, care încearcă să răspundă comenzii sociale, reflectând problematica lumii contemporane „prin obiective care dau denumirea fiecărei structuri de conținut științific, realizată ca disciplină de studiu, concepută în plan disciplinar, dar mai ales interdisciplinar, pluridisciplinar și chiar transdisciplinar. În acest context, noile educații își propun să contribuie la formarea unor atitudini, a unor comportamente adecvate care să-i pregătească pe copiii și elevii de astăzi pentru provocările viitorului”.
180 de lucrări din nouă județe și din Capitală
Pe adresa organizatorilor au fost expediate nu mai puțin de 180 de lucrări din nouă județe (Bihor, Buzău, Constanța, Harghita, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Vrancea) și municipiul București.
Pentru cele două runde ale simpozionului, au fost programate a fi prezentate 22 de lucrări, aparținând unor cadre didactice de la unități de învățământ din Oradea și județul Bihor (Beiuș, Sudrigiu, Diosig, Marghita, Ștei și Dobrești).
În debutul primei părți, și-a prezentat lucrarea prof. drd. Adelina Iacob (directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea). Bine structurat și bogat ilustrat, materialul (prezentat în power point) a cuprins, în esență, concluziile studiului făcut de Adelina privind „Educația pentru carieră”... (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Noile educații - o șansă pentru viitor”.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:50:54 Ora standard a Europei de Est