Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Părinții, copiii și profesorii, în lumea basmelor

La școala din Meziad

Părinții, copiii și profesorii, în lumea basmelor

Părinții și copiii de la Școala cu clasele I-VIII „Petru Miheș” din Meziad au fost spectatori și actori ai Carnavalului copiilor, editia I.

Această activitate extrașcolară, aflată la prima ediție, a readus în sufletul părinților (unii dintre ei foști elevi ai școlii) bucuria trăită odată „în lumea copiilor”; copiii, la rândul lor, au intrat în lumea poveștilor, a basmelor preferate prin personaje, scenete, dansuri, glume „aduse la viață” cu multă inocență și creativitate. Activitatea de parteneriat (școală-grădiniță) a fost organizată în colaborare cu părinții și profesorii școlii, duminică, 18 aprilie 2010, pe scena Căminului cultural din localitate.
Părinții au fost pentru trei ore, cât a durat spectacolul, din nou copii, deoarece s-au întors, cu gândul la lumea minunată, lumea cu povești, cu flori și bucurii, datorită Carnavalului copiilor. Și-au amintit cu nostalgie de faptul că  mai ieri au fost copii, iar gândurile bune ce le-au strâns pe parcurs și tot ce au învățat dăruiesc în prezent copiilor prin gestul pe care l-au făcut în a sprijini material și financiar desfășurarea carnavalului.
Participanții la carnaval s-au întrecut în a da viață unor personaje, a interpreta scenete, dansuri și glume. Aceștia au fost copiii de la grupa mare a Grădiniței din Meziad, sub îndrumarea educatoarei Cimbrea Cornelia, elevii din clasele a II-a, a III-a și a VI-a, sub îndrumarea cadrelor didactice: Cornea Floare, Vascan Dorina, Cornea Gheorghe, Bolos Radu, Sandor Diana și Bursașiu Denisa.
Activitatea s-a încheiat cu întreceri sportive, sub îndrumarea profesoarei Bodin Simona, iar copiii au primit diplome și premii pe măsura eforturilor acestora. Toată lumea a fost premiată, și copiii (cu diplome) și profesorii (cu satisfacția lucrului bine făcut), dar și părinții (cu bucuria de a-și vedea odraslele mari artiști).
Școala „Petru Miheș” din Meziad este școala unde și eu am petrecut primii opt ani de viață școlară.(Diana Nichita)

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 06:19:02 Ora standard a Europei de Est