Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Parada modei, cu ținute speciale și... miting

De la „Natura pentru artă și arta pentru natură”(la)

Parada modei, cu ținute speciale și... miting

Elevii claselor primare de la Școala cu clasele I-VIII din Oșorhei au marcat Ziua mondială a Pământului prin activități tematice.

Proiectul inițiat și coordonat de inst. Daniela Indig a prevăzut acțiuni pe teme ecologice care să implice activ și conștient elevii, aflați la vârsta la care învață cel mai bine prin metoda practică. În proiect au fost implicate clasele I C și I A, clasele a III-a A și a III-a C, conduși de învățătoarele lor, Daniela Indig, Incze Liana, Nicoleta Petrica și Ioana Moț.
Pregătirile pentru  acest eveniment au început încă de la debutul lunii aprilie, prin procurarea și confecționarea  materialelor necesare pentru realizarea lucrărilor propuse. Elevii au pregătit o expoziție de desene pe tema ecologiei, au contribuit la realizarea de pliante și afișe cu mesaje sugestive de protejare a mediului înconjurător. Fetele clasei I C au confecționat pălării și poșete din materiale ecologice pe care le-au prezentat într-o mini paradă a modei și care a avut un succes teribil la micii spectatori. Tot cei mici, din clasa I C, au fost pentru prima dată împreună în municipiul Oradea, unde au participat la evenimentul ,,Natura pentru  artă, arta pentru natură”, acțiune desfășurată pe pietonala de pe Republicii, de Ziua Pământului.
 După ce au participat la acțiuni de ecologizare în curtea școlii, și-au luat afișele, pliantele și desenele și au pornit într-un miting organizat spre Primăria comunei Oșorhei. Acolo au împărțit pliantele angajaților primăriei și i-au înmânat o diplomă de onoare domnului primar Ioan Pop. Acesta, la rândul său, a felicitat elevii pentru acțiune și i-a răsplătit pe ,,micii ecologiști” cu dulciuri, arătându-se deschis colaborării.
Proiectul  a avut un impact puternic asupra simțului civic și estetic al copiilor, elevii devenind mai responsabili față de tot ceea ce-i înconjoară. (Daniela Indig)

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:24:41 Ora standard a Europei de Est