Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesagerii prieteniei, de la Brașov la Oradea

De la suflet la suflet

Mesagerii prieteniei, de la Brașov la Oradea

Luni, 3 mai 2010, la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea a fost iarăși sărbătoare, ceva mai mult decât de Ziua Pământului!

Elevii din clasele a III-a C și A, a IV-a D, E și F (și dascălii lor: prof. Tereza Ilisei – coordonator de proiect, Carmen Nica, Eva Olău, Dorina Brânzaș și Floare Vancea, în frunte cu prof. drd. Adelina Iacob – directorul școlii) și-au primit cu mare drag partenerii de proiect de la Școala cu clasele I-VIII nr. 19 din Brașov (elevi din clasele a IV-a B, a VI-a B și a VII-a C, însoțiți de inst. Lucia Grindu – coordonator de proiect și prof. Munteanu Edith – colaborator).
În cadrul proiectului național „Mesagerii prieteniei”, inițiat și coordonat de inst. Lucia Grindu și prof. Mariana Tudor, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 19 din Brașov, mesagerii prieteniei au parteneri din alte cinci județe: Bihor, Botoșani, Călărași, Hunedoara și Maramureș. Vineri, 30 aprilie, mesagerii brașoveni au pornit într-un turneu să-și cunoască partenerii din Hunedoara și Bihor. Vineri și sâmbătă, s-au întreținut cu partenerii de la Colegiul Național de Informatică „Traian Lalescu” din Hunedoara, au vizitat Castelul Huniazilor, Cetatea Ulpia Traiana Sarmizegetusa, Rezervația de zimbri, Lacul Cinciș și Mănăstirea Prislop, după care s-au îndreptat spre Bihor. Duminică, 2 mai, s-au oprit pe la Þebea și Peștera Urșilor de la Chișcău. De Ziua tineretului și-au petrecut cu partenerii de proiect de la Școala cu clasele I-VIII din Roșia. Seara au ajuns în municipiul de pe Crișul Repede, iar luni dimineața, mesagerii prieteniei din Brașov au fost primiți cu brațele deschise de partenerii lor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea.
Un regal artistic în cinstea mesagerilor brașoveni
 În cinstea lor, gazdele bune au pregătit un regal artistic, orchestrat de prof. Tereza Ilisei, în care au evoluat elevii clasei a III-a C, cu cântece în primă audiție, artiști din clasele a IV-a E și F (soliști, majorete și dansatori), îndrumați de doamnele învățătoare, prof. Eva Olău și Carmen Nica, eleva Patricia Nemethi, un talentat interpret de muzică populară și trupa de majorete a clasei a IV-a E, precum și dănțăușii dnei prof. Carmen Nica. Oaspeții au lansat la Oradea cvintetul cantabile al clasei a IV-a B (Cristina Ghica, Ștefania Matei, Maria Costea, Teodora Breabăn și Claudia Totorici), botezat de liderul său, Cristina Ghica (un interpret sensibil și talentat, care a cântat și la „Mamaia copiilor”), drept trupa „Superstar” din Brașov. Gazdele și-au primit oaspeții cu narcise, iar brașovenii le-au dăruit însemnele prieteniei lor, câte o minge pentru fiecare clasă parteneră, precum și stegulețe pe care era imprimată imaginea școlii lor, condusă de un bihorean (de prof. Ioan Popa, de loc din Beiuș).
După programul artistic, oaspeții au vizitat școala, și-au încărcat bateriile și au pornit într-un tur al municipiului Oradea. Ajungând la Băile Felix, și-au propus să salute nuferii și peștișorii și să facă o baie termală... de 18 carate.
Partenerii orădeni le vor întoarce vizita în 24 și 25 mai, când și-au propus să urce la Poiana Brașov (să tragă la Șura Dacilor), iar la coborâre să descalece la Biserica Neagră, să vadă și să „asculte” superba orgă, cu 3.993 de tuburi și 76 de registre, încă funcțională, cea mai mare, unică în sud-estul Europei. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (112 poze), accesați Galeria foto: Mesagerii prieteniei, de la Brașov la Oradea.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 14:11:25 Ora de vară a Europei de Est