Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

S-a-ncheiat cu bine proba D a bacalaureatului, a început evaluarea națională la clasa a VIII-a

Marți, Ilie Crăciun și Ramona Bacter, față-n față cu jurnaliștii

S-a-ncheiat cu bine proba D a bacalaureatului, a început evaluarea națională la clasa a VIII-a

Dl prof. Ilie Crăciun - general adjunct al Inspectoratului Școlar al județului Bihor și Ramona Bacter (juristul I.S.J. Bihor) s-au întâlnit, marți (4 mai 2010), cu reprezentanții presei, având fixate pe ordinea de zi trei probleme: evaluarea națională pentru elevii claselor a VIII-a, rezultatele de la bacalaureat - proba D, de competențe digitale și mișcarea personalului didactic - etapa de transfer prin restrângere de activitate și pretransfer.

La proba D –  peste 50 la sută sunt experimentați
După cât se butonează, zilnic, ar fi culmea să nu avem absolvenți de liceu care să nu se priceapă bine la mânuirea mouse-ului, la tastatură și la programele însușite, în condițiile în care unii au luat-o „tare” încă de la grădiniță. Mai greu le-a venit seraliștilor care, lucrând, nu s-au prea jucat pe calculator. Ei, dar să nu credeți că proba D a fost chiar așa, floare la ureche. Mai glumim, dar chiar a pus probleme unora, care au obținut doar nivelul de „începător” (la acest tip de evaluare s-au acordat patru nivele: începător, mediu, avansat și experimentat).
Proba de D a bacalaureatului (de competențe digitale... pe calculator) s-a desfășurat fără probleme în cele 46 de unități de învățământ din județul Bihor, iar peste 50 la sută din totalul celor care au susținut această probă sunt cotați ca fiind „experimentați”. E normal ca la liceele de profil, unde informatica se „mănâncă pe pâine”, să avem procentaje superioare (spre exemplu, la C.N. „E. Gojdu” din cei 183 de candidați, 160 au fost cotați ca fiind experimentați).
Urmează evaluarea la proba de competențe lingvistice, la limbile moderne (în perioada 31 mai - 4 iunie), care presupune trei probe: o probă scrisă, cu durata de 90 de minute, o probă orală, de circa 10-15 minute și o probă de înțelegere a unui text audiat (20 de minute).
Ieri, a început evaluarea națională la clasa a VIII-a, la limba și literatura română
La nivelul județului Bihor, evaluarea națională se organizează în 141 de centre de examen, din care 30 în Oradea, 14 în celelalte orașe din județ și în 97 de centre în comune, fiind înscriși 5.916 elevi din clasa a VIII-a.
Joi, 6 mai, se va desfășura evaluarea națională la limba maternă (la care s-au înscris 1.215 elevi - la limba maghiară, 33 – la limba slovacă și 19 – la limba germană).
În 12 mai, este programată evaluarea națională la matematică.
Sunt prevăzute și sesiuni speciale (pentru cei care din diferite motive nu au fost prezenți la evaluarea națională): în 25 mai la limba și literatura română, în 27 mai, la limba maternă și în 2 iunie, la matematică.
Pentru preluarea și transmiterea subiectelor, au fost desemnate 57 de centre de comunicare.
Înscrierea la liceu – fără examen de admitere!
Absolvenții clasei a VIII-a se vor putea înscrie la liceu fără examen de admitere, doar pe baza mediei de admitere.
Pentru promoția 2010, media de admitere este o medie ponderată: media generală de la testele cu subiect unic din clasa a VII-a - 25%, media generală de la evaluarea națională, din clasa a VIII-a - 25%, iar media de absolvire a clasele V-VIII - 50%.
Etapa de transfer prin restrângere de activitate și pretransfer
Luni (3 mai 2010), a început calvarul și pentru dascăli.
Pentru etapa de transfer prin restrângere de activitate și pretransfer, Inspectoratul Școlar al județului Bihor a afișat o listă cu 418 posturi didactice. Pentru această etapă, s-au primit 540 de cereri, după cum aveam să aflăm de la doamna jurist Ramona Bacter. Din acestea, 147 sunt cereri pentru restrângere de activitate, 379 pentru pretransferări, iar 14 pentru schimbare de post prin consimțământ.
Ședințele publice se desfășoară la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea - unde am zăbovit și noi ieri. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:49:04 Ora de vară a Europei de Est