Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii de aur ai Liceului Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea

Zece elevi de 10 și profesorii lor...

Elevii de aur ai Liceului Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea

Am revenit după câțiva ani la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, invitat fiind de prof. Iosif Curta – directorul adjunct și prof. Florin Iștoc, conducătorul clasei de excelență a județului în pregătirea elevilor pasionați de istorie…

Joi (6 mai 2010), aveam să-i cunoaștem pe 10 dintre elevii de nota 10 ai liceului și pe profesorii care i-au ajutat să obțină performanțe deosebite la olimpiadele și concursurile școlare de profil: Codrin Hora și Dan Mitra, Manuela Gavriș, Claudia Molnar, Andreea Cuc, Anda Bungău, Denis Derecichei, Titus Popovici, Christopher Botica și Paul Gordan, prof. Sergiu Berian, Ramona și Florin Iștoc, Mihaela Fildan și Marius Cicortaș.
Codrin și Dan – au inventat un robot
Cei mai titrați „inventatori” ai liceului „Emanuel” din Oradea sunt Codrin Hora și Dan Mitra, elevi în clasa a X-a A, medaliați cu argint la concursul internațional „Infomatrix”, organizat de fundația „Lumina” și susținut de Școala Internațională din București. Cei doi colegi de clasă s-au prezentat la secțiunea Hardware Control a concursului cu proiectul „RoboArm”, un robot inventat de ei, al cărui braț robotic poate fi controlat wireless, prin intermediul unui computer, după cum aveam să aflăm de la profesorul lor de fizică Sergiu Berian.
„Brațul robotic poate astfel imita mișcările făcute de un braț uman, pe care sunt amplasați mai mulți senzori. Astfel, brațul robotic poate fi utilizat pentru efectuarea unor lucrări care presupun mișcări repetitive, obositoare pentru om. De asemenea, brațul se dovedește util atunci când mișcările trebuie să aibă loc în medii periculoase (toxice sau temperaturi ridicate). Pregătirea proiectului a durat cinci luni, iar costurile (aproximativ 1.200 de ron) au fost suportate, exclusiv, de către cei doi elevi”, a ținut să sublinieze dl profesor Sergiu Berian.
Performanța celor doi elevi orădeni este cu atât mai prețioasă cu cât, la respectivul concurs, aflat la ediția a VIII-a s-au prezentat 350 de echipedin 32 de țări, din care, în finală au intrat 136 de echipe. Finala s-a desfășurat la bucurești în perioada 22-25 aprilie 2010. Concursul este structurat pe cinci categorii: Photography, Programming, Digital Content, Hardware Control și Computer Art.
Multipli olimpici naționali
Chiar dacă este doar în clasa a X-a, Codrin Hora deține în palmares, pe lângă această medalie strălucitoare, numeroase premii și mențiuni, obținute la diverse concursuri școlare și olimpiade, dintre care ne vom opri la cele mai importante: premii I, la etapa județeană a olimpiadei de fizică, în 2009 și 2010, dublate de mențiuni la etapele naționale din 2009 și 2010, premiul I la concursul de fizică și inventică Irenaeus (în 2009), premiul II la concursul Schwartz (2009), precum și mențiune specială la concursul național de fizică „Evrika” (2009), de la Brăila.
Tot la concursul de fizică și inventică Irenaeus, Dan Mitra a obținut premiul III.
Ceilalți elevi de aur ai liceului „Emanuel” sunt Manuela Gavriș (tot din a X-a A), trei ani, consecutiv (în 2008, 2009 și 2010), premiul I pe județ la geografie și tot de atâtea ori a participat și la națională, iar anul acesta, a obținut mențiune, locul 9 pe țară, calificându-se și participând astfel la baraj pentru a intra în lotul internațional al României. În două rânduri, s-a calificat și la etapele județene ale olimpiadelor de română și engleză; Claudia Molnar (din a VIII-a A) – premiul II, anul acesta, la etapa județeană a olimpiadei de geografie și calificată la etapa finală, iar la religie, s-a calificat pentru etapa județeană; Andreea Cuc (a IX-a A) a participat, în acest an, la etapa națională a olimpiadei de istorie, iar anul trecut, doar la etapa județeană; Anda Bungău (a VII-a A) s-a calificat, anul acesta, la etapa națională la română, la fel și în clasele a VII-a și a V-a. Tot în 2010, a ajuns la etapa județeană la matematică, a luat mențiune pe județ la Plus-minus poezie, iar la Evaluarea în educație, etapa a II-a, medalie de aur la națională; Titus Popovici (din XI A) a participat în două rânduri (în 2009 și 2010), la etapa națională a olimpiadei de matematică. În 2009, a cucerit bronzul la olimpiada națională de la Constanța; Pe Denis Derecichei îl cunoaștem din gimnaziu, pe când era elev al școlii „Dacia”. Astronomul dlui prof. Marin Bica deține cinci premii naționale și trei mențiuni la astronomie, precum și bronz la olimpiada internațională de astronomie, din China, în 2009. La evaluarea în educație la română, a obținut, în doi ani, consecutiv, bronz și aur pe județ; plus locul IV pe județ la fizică, anul acesta; Christopher Botica (din a VIII-a A) a fost prezent, anul acesta și în 2008, la etapa națională de matematică. În palmares, mai deține locul II la concursul interjudețean de mate-info „Grigore Moisil”, precum și două locuri I pe județ la concursul de matematică „Lumina MATH”. Chris este și un bun atlet, locul II pe județ și 13 pe țară, la tetratlon; Paul Gordan (din a VII-a B) a participat, anul acesta, la etapa națională a olimpiadei de fizică.
Aceștia sunt cei zece elevi de aur ai liceului „Emanuel”. Pentru frumoasele lor performanțe merită toate felicitările, împreună cu profesorii lor: Sergiu Berian (prof. de fizică), Ramona și Florin Iștoc (profesori de istorie și geografie) Mihaela Fildan (prof. de română) și Marius Cicortaș (prof. de matematică), „jumătatea” lor, cu care împart toate victoriile și înfrângerile. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii de aur ai Liceului Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:37:58 Ora de vară a Europei de Est