Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor

„Ziua școlii”, la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”

Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor

Vineri, 7 mai 2010, o zi fierbinte, plină de semnificații și abordări multiple în peisajul unei sărbători tradiționale îndrăgite de elevii și dascălii Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea... Dintru început, profesorul de istorie Ionel Cacuci ne invi

Dintru început, profesorul de istorie Ionel Cacuci ne invită în cabinetul de specialitate, unde elevii din a VII-a A erau pregătiți pentru derularea proiectului „Cetățeanul”. Elevii (Alina Perei, Florina Borza, Teodora Codreanu, Andrei Benea, Sergiu Vicaș, Antoniu Popa și Vlăduț Duca) așteptau să-și prezinte portofoliul pregătit pentru a aborda problema câinilor comunitari din Oradea. Potrivit obiceiului, în cabinet puteau fi admirate două dintre expozițiile cu tradiție: expoziția numismatică și cea de icoane și costume populare tradiționale din zona Beiușului. George Antoniu Marc, din a XI-a C, și-a adus colecția de monede și bancnote moștenită de la bunicul său „Uțu” din Alparea. Cealaltă expoziție ( de icoane și costume) a fost pusă la cale de prof. de desen Gabriela Pleșca. În laboratorul de chimie, dna Zorița Neagotă ne-a pregătit, contrar așteptărilor, nu experiențe și experimente, reacții chimice... de senzații tari, ci artă culinară..., de-ți lăsa gura apă!
Într-o sală de clasă care nu anunța nimic spectaculos, dna inginer Mariana Cosma pregătise expoziția de machete a claselor a V-a A și B, care s-au întrecut în a proiecta cele mai atractive machete de case și cabane de vacanță. Pe coridorul lung, cât un tren, preșcolarii de la Grădinița nr. 52 se îndreptau spre sala de clasă a partenerilor de proiect; copiii din grupa mică C (secția maghiară), însoțiți de educatoarea Katalin Orban și îngrijitoarea Florina Coroiu, aveau să se întâlnească din nou cu partenerii lor, elevii claselor a III-a C (înv. Rozalia Ambruș) și a II-a D (înv. Fekete Eva), în cadrul proiectului „Ce înseamnă să fii școlar”.
„Cunoaște-te pe tine însuți!”
Însoțiți de îngerul nostru păzitor, consilierul educativ - prof. Mihaela Șilinca, am ajuns și în cabinetul de psihologie, unde prof. Bianca Mada și Valeria Ban tocmai măsurau inteligența elevilor din X C; era vorba de o aplicație practică folosind testele de inteligență, în contextul temei propuse „Cunoaște-te pe tine însuți”. În cadrul cercului de lectură „Pentru minte, pentru suflet” (aflat la ediția a III-a), elevi talentați din clasele a XII-a C și a VIII-a A și-au prezentat cărțile preferate, avându-i ca spectatori pe colegii din a X-a B și a XII-a D, însoțiți de prof. Nicoleta Maghiar. Activitatea de cerc a fost coordonată de prof. Adriana Pădurean. Pe domnul director, prof. Ioan Hora, l-am surprins în preajma șahiștilor din a XI-a A, care au încins un regal, coordonat de profesorul-diriginte, dna Adriana Luca. Trei erau numele vehiculate la bursa de pariuri, Nelu, Vlad și Claudiu. Doamna profesor mergea pe mâna lui Nelu. În cabinetul de info, era mare meci mare (de fotbal). Toate monitoarele erau „încinse”. Se derula concursul FIFA Games (fotbal pe calculator), activitate incitantă, coordonată de prof. Florian Pop. În sala n. 4, se desfășura un concurs pe teme interdisciplinare (română, mate, bio, fizică și chimie), între trei echipaje din clasele a VII-a A și B, îndrumate de prof. Felicia Șchiop, Claudia Blaj și Cayetana Avram. Elevii din ciclul primar și partenerii lor de la Grădinița nr. 52 (director, prof. Maria Nan) sărbătoreau, cu înflăcărarea specifică vârstei, Ziua Europei. Fiind foarte mulți, câtă frunză și iarbă, elevii din trei clase (I A – înv. Florica Hora, II B – inst. Daniela Chereși, II C – inst. Carțiș Anca) și două grupe (grupa pregătitoare B, îndrumați de prof. Ioana Sala și grupa pregătitoare A, prof. Floricuța Toma), activitățile s-au derulat în două săli de clasă, pe ateliere de lucru, preșcolarii și școlarii acționând umăr la umăr în realizarea de stegulețe ale Uniunii Europene.
Manifestările, însă, au fost mult mai multe decât am putut noi cuprinde într-un raid de patruzeci de minute. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 11:48:29 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...