Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor

„Ziua școlii”, la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”

Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor

Vineri, 7 mai 2010, o zi fierbinte, plină de semnificații și abordări multiple în peisajul unei sărbători tradiționale îndrăgite de elevii și dascălii Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea... Dintru început, profesorul de istorie Ionel Cacuci ne invi

Dintru început, profesorul de istorie Ionel Cacuci ne invită în cabinetul de specialitate, unde elevii din a VII-a A erau pregătiți pentru derularea proiectului „Cetățeanul”. Elevii (Alina Perei, Florina Borza, Teodora Codreanu, Andrei Benea, Sergiu Vicaș, Antoniu Popa și Vlăduț Duca) așteptau să-și prezinte portofoliul pregătit pentru a aborda problema câinilor comunitari din Oradea. Potrivit obiceiului, în cabinet puteau fi admirate două dintre expozițiile cu tradiție: expoziția numismatică și cea de icoane și costume populare tradiționale din zona Beiușului. George Antoniu Marc, din a XI-a C, și-a adus colecția de monede și bancnote moștenită de la bunicul său „Uțu” din Alparea. Cealaltă expoziție ( de icoane și costume) a fost pusă la cale de prof. de desen Gabriela Pleșca. În laboratorul de chimie, dna Zorița Neagotă ne-a pregătit, contrar așteptărilor, nu experiențe și experimente, reacții chimice... de senzații tari, ci artă culinară..., de-ți lăsa gura apă!
Într-o sală de clasă care nu anunța nimic spectaculos, dna inginer Mariana Cosma pregătise expoziția de machete a claselor a V-a A și B, care s-au întrecut în a proiecta cele mai atractive machete de case și cabane de vacanță. Pe coridorul lung, cât un tren, preșcolarii de la Grădinița nr. 52 se îndreptau spre sala de clasă a partenerilor de proiect; copiii din grupa mică C (secția maghiară), însoțiți de educatoarea Katalin Orban și îngrijitoarea Florina Coroiu, aveau să se întâlnească din nou cu partenerii lor, elevii claselor a III-a C (înv. Rozalia Ambruș) și a II-a D (înv. Fekete Eva), în cadrul proiectului „Ce înseamnă să fii școlar”.
„Cunoaște-te pe tine însuți!”
Însoțiți de îngerul nostru păzitor, consilierul educativ - prof. Mihaela Șilinca, am ajuns și în cabinetul de psihologie, unde prof. Bianca Mada și Valeria Ban tocmai măsurau inteligența elevilor din X C; era vorba de o aplicație practică folosind testele de inteligență, în contextul temei propuse „Cunoaște-te pe tine însuți”. În cadrul cercului de lectură „Pentru minte, pentru suflet” (aflat la ediția a III-a), elevi talentați din clasele a XII-a C și a VIII-a A și-au prezentat cărțile preferate, avându-i ca spectatori pe colegii din a X-a B și a XII-a D, însoțiți de prof. Nicoleta Maghiar. Activitatea de cerc a fost coordonată de prof. Adriana Pădurean. Pe domnul director, prof. Ioan Hora, l-am surprins în preajma șahiștilor din a XI-a A, care au încins un regal, coordonat de profesorul-diriginte, dna Adriana Luca. Trei erau numele vehiculate la bursa de pariuri, Nelu, Vlad și Claudiu. Doamna profesor mergea pe mâna lui Nelu. În cabinetul de info, era mare meci mare (de fotbal). Toate monitoarele erau „încinse”. Se derula concursul FIFA Games (fotbal pe calculator), activitate incitantă, coordonată de prof. Florian Pop. În sala n. 4, se desfășura un concurs pe teme interdisciplinare (română, mate, bio, fizică și chimie), între trei echipaje din clasele a VII-a A și B, îndrumate de prof. Felicia Șchiop, Claudia Blaj și Cayetana Avram. Elevii din ciclul primar și partenerii lor de la Grădinița nr. 52 (director, prof. Maria Nan) sărbătoreau, cu înflăcărarea specifică vârstei, Ziua Europei. Fiind foarte mulți, câtă frunză și iarbă, elevii din trei clase (I A – înv. Florica Hora, II B – inst. Daniela Chereși, II C – inst. Carțiș Anca) și două grupe (grupa pregătitoare B, îndrumați de prof. Ioana Sala și grupa pregătitoare A, prof. Floricuța Toma), activitățile s-au derulat în două săli de clasă, pe ateliere de lucru, preșcolarii și școlarii acționând umăr la umăr în realizarea de stegulețe ale Uniunii Europene.
Manifestările, însă, au fost mult mai multe decât am putut noi cuprinde într-un raid de patruzeci de minute. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub semnul activităților tradiționale de succes, al proiectelor și concursurilor.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:30:01 Ora standard a Europei de Est