Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Generația integrării europene – valori românești, valori europene”

9 Mai – Ziua Europei

„Generația integrării europene – valori românești, valori europene”

La Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, manifestările dedicate Zilei Europei au fost organizate de profesorii de istorie, Ramona și Florin Iștoc.

Primul cuvânt, însă, l-a avut directorul liceului, dl prof. Constantin Buleandra, care a felicitat organizatorii și participanții care au umplut până la refuz holul bisericii „Emanuel”, adaptat după nevoi...
„Prin activitățile propuse, ne dorim să trezim interesul elevilor pentru cercetarea unor momente și personalități care au creat România Modernă. Personalitățile pe care elevii le descoperă pot fi un exemplu de moralitate, tenacitate, caracter și civism, demne de urmat.
Cetățeanul european nu poate și nu trebuie să-și uite elementele de identitate națională care îl definesc, îl particularizează și îmbogățesc familia  europeană. Totodată, el nu se poate integra într-o lume care treptat renunță la frontiere dacă nu-i cunoaște regulile și mecanismele de funcționare și nu le acceptă. Nu în ultimul rând, proiectul își propune să dezvolte relațiile interpersonale, să încurajeze munca în echipă, precum și folosirea calculatorului într-un mod instructiv-educativ, pentru realizarea pliantelor și descoperirii unor informații prin efort propriu”, ne-a declarat prof. Ramona Iștoc.
Organizați în echipe, pe clase, fiecare echipă își avea standul său specific, reprezentând o țară europeană (Franța, Germania, Belgia, Olanda, Italia, Marea Britanie, Grecia, Spania, Austria și Ungaria), iar România era reprezentată de cinci zone: Ardealul, Muntenia și Oltenia, Moldova, Bucovina, Maramureș și Dobrogea. Fiecare echipă a ținut să se identifice cât mai mult cu țara respectivă prin felurile de mâncăruri pregătite și prezentate pe platou și farfurii, prin postere și pliante, planșe, desene, colaje și muzică, dar și printr-o vestimentație corespunzătoare.
În afara târgului de prezentare, au fost organizate concursuri (de prezentare a unor instituții europene, concurs de postere, cu tema „Europa este a noastră”, concursul „Festivalul popoarelor europene”), sceneta „Proclamarea Independenței României”, iar la final, în curtea liceului au fost lansate baloane cu heliu (conținând mesaje de prietenie adresate tinerilor Europei, de către elevii clasei a VI-a A).
Concursul „Festivalul popoarelor europene”
Secțiunea cultură europeană
 Premiul I – Spania (cls. a V-a A): Andreea Racolța, Alexandra Ardelean, Tiutin Cristina, Tărău Gabriela. Această echipă a mai primit un premiu special pentru costumația cea mai autentică
Premiul I (egalitate de puncte) – Grecia (cls. a VII-a B și V B): Cherecheș Denisa, Herman Denisa, Eghedi Delia, Lucuș Georgiana, Bica Paula, Mocan Noemi, Roman Andreea. Această echipă a mai primit două premii speciale: pentru cel mai creativ stand și pentru cele mai bune produse culinare
Premiul II – Italia (cls. a VII-a B și V B): Rebeca Racz, Denisa Toia, Popa Patricia, Neacșu Alexandra, Bulzan Raul. Și această echipă a primit un premiu special, pentru cea mai bună prezentare.
Premiul III - Ungaria (cls. a VI-a B și VII A): Șteț Diana, Kiss Bianca, Crețu Alexandra, Daniel Petruș
Mențiune - Franța (cls. a V-a A): Horea Deaconescu, Alexandru Cirap, Trifan Titus, Boldiș Darius
Câteva premii speciale: * pentru originalitatea poeziei (Olanda- cls. a VII a A) * pentru cele mai bune informații și imagini (Belgia, cls. a VIII a A) * pentru cea mai bună exprimare în limbă străină( Marea Britanie, cls. a VIII a A) * pentru costumație autentică (Austria, cls. a V-a A și B) * pentru produse culinare autentice (Germania, cls. a V-a A și B).
Secțiunea cultură românească
Premiul I (Ardeal, Muntenia, Oltenia)- cls. a VI-a B: Petrușan Damaris, Albu Adina, Lacatoș Bianca, Orășanu Denisa, Baciu Sergiu, Morar Maximilian; au primit și două premii speciale: pentru cea mai bună prezentare și pentru creativitatea standului
Premiul II (Maramureș) –cls. a VI-a B și VIII A: Cuciula Flavia, Tiutiu Miriam, Bondar Ștefana, Ovari Andreea, Corda Paula, Hăulică Mădălina, Zaharie-Butucel Ligia; două premii speciale: pentru cea mai bună exprimare în limbaj popular specific regiunii și pentru produse culinare autentice
Premiul III (Moldova) - cls. a V-a A: Hoșman Rafaela, Ghețe Rebeca, Groza Mădălina, Pușcaș Doroteea, Fazecaș Ruth, Orășanu Astrid; un premiu special pentru cea mai autentică costumație
Premiul III (egalitate de puncte) - Ardeal - cls. a V-a B: Pătcaș Adela, Bodog Ligia, Bodog Georgia; două premii speciale - pentru corectitudinea informațiilor și cele mai autentice produse culinare
Mențiune ( Moldova ) - cls. a VI-a B: Cărcăleanu Tabita, Oprea Debora, Șaitoș Petra, Lucaci Aronela, Șinca Vlad, Vede Ionatan.; două premii speciale - pentru creativitate și cea mai originală poezie. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Generația integrării europene – valori românești, valori europene”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:53:02 Ora standard a Europei de Est