Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Împreună în Europa”

Vineri - concurs, luni – program artistic

„Împreună în Europa”

Luni (10 mai 2010), au fost împreună în Orășelul copiilor din Oradea, pentru a colinda Europa, a o cânta și încânta, copii din 11 grădinițe orădene (grădinițele nr. 43 și 12, 52, 45, 35, 23, 30, 50, 27, 56 și 54 și două școli (Școala cu clasele I-VIII din Sântandrei și Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea), în cadrul unui spectacol dedicat Zilei Europei, intitulat „Împreună în Europa”.

Frumosul program artistic s-a vrut un „corolar” al suitei de manifestări înscrise în cadrul unui proiect educațional național inițiat și coordonat de Grădinița nr. 43 din Oradea (și structura acesteia – Grădinița nr. 12).
Înscrisă în calendarul activităților educaționale al M.E.C.T.S., pe 2010, manifestarea și-a găsit urgent adepți, parteneri, atât pe plan local (I.S.J. Bihor, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” și Primăria Oradea, grădinițele nr. 50, 35 și 56), cât și în județ (grădinițele din Tinăud și Sălard), dar și în țară (în județele Alba, Cluj, Timiș, Bacău, Convasna, Neamț, Harghita și municipiul București). Cum a venit primăvara, au și sosit noi „păsări călătoare” (încă 20 de grădinițe din Oradea, școala „G. Coșbuc”, liceul german și școala din Sîntandrei), după cum aveam să aflăm de la coordonatorul principal de proiect, prof. Rodica Ciocan, directorul Grădiniței nr. 43.
Proiectul cuprinde o seamă de activități interesante: povestea „Micuța stea, la plimbare prin Europa”, harta Europei, „Și noi avem drepturi, Toate acestea sunt ale noastre (monumente, muzee, obiective culturale...), evaluarea proiectului: prin concurs de creație, expoziție, concurs de cunoștințe – desfășurat vineri, 7 mai, în Orășelul copiilor, cu participarea reprezentanților a 20 de grădinițe, iar luni – program artistic.
Steluțele Europei pe scenă
În deschiderea programului, cele 27 de steluțe ale Grădiniței nr. 43 (și 12) au făcut show în prezentarea lor „academică” originală, nemaipomenită... La fel de frumoși, spontani și creativi s-au dovedit a fi și ceilalți copii-artiști, de la grădinițele 52 (o excursie în Europa), 12 (cântec în limba maghiară), 45 (cântece în limba germană), 35 (grup vocal – cântecele copilăriei), 23 (cântece în franceză și germană), 30 (dans popular românesc), 12 (dans popular maghiar), 43 (dans de societate), 50 (dans scoțian), 27 (dans popular), 56 (obiceiul „Lioara”), 54 (suită de dansuri, specifice diferitelor țări ale Europei), Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” (cântecul prieteniei, dans modern...), iar în final, artiștii liceului german au interpretat, alături de membrii corului școlii din Sântandrei (dirijat de prof. Claudia Morar), Imn Pământului (un imn compus de prof. Claudia Morar, pe versurile scrise de prof. Andrada Mezea); imnul a fost o premieră oferită publicului orădean de Ziua Europei.
Felicitări organizatorilor (echipa de proiect: prof. Rodica Ciocan, Ioana Klein, Lenuța Crăciun, Violina Petruș), instructorilor de formații, cadre didactice de la grădinițele și școlile partenere, frumoasei prezentatoare (Ramona Hus), precum și dnei înv. Emilia Huza, prof. Claudia Morar și Andrada Mezea, pentru superbul imn!
Imn Pământului
1.„Scufundată între stele, într-un infinit,/ E Planeta mea Albastră, mult de prețuit/ E frumoasă între toate,/ Parcă apele-s pictate.
 2.Noaptea, Luna mi-o aduce/ Ca să vină să mă culce,/ Câtă grijă are ea,/ Ea, Albastra mea.
  3.Ea cutremură-năuntru, îmi zice că o doare./ Ce miracole pot face, eu un oarecare?/ Fără voi nu pot nimic,/ Nu am mâini, nu am picioare.
 4.Dar noi oamenii ce facem?/ O zdrobim,o vătămăm?/ Poate mâine să ne-alunge/ De la al său țărm.
Refren:
E unică în Univers,/ E Paradisul nostru,/ Cum să nu mai încercăm,/ Să îngrijim Pământul nostru.
Mulțumim, Andrada! Mulțumim, Claudia! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Împreună în Europa”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 13:15:06 Ora de vară a Europei de Est