Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Medalie de bronz, la „InfoMatrix”

Bogdan Postolache, din Marghita

Medalie de bronz, la „InfoMatrix”

Am reușit să facem din Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita un „client fidel” al podiumului InfoMatrix. Anul acesta am obținut medalia de bronz.

A opta ediție a Concursului internațional de proiecte informatice „InfoMatrix” s-a desfășurat la București, în perioada 22-26 aprilie 2010. Concursul este organizat de Institutul Educațional „Lumina”, în colaborare cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și ISMB și are cinci categorii, la faza finală participând 123 de echipaje din 32 de țări.
Am concurat pentru al treilea an, consecutiv, la categoria „Conținut digital”, tema proiectului fiind „Hope and Freedom”.  Proiectul nostru s-a numit “Get Involved, Save Lives” (“Implică-te, salvează vieți”) și am făcut o campanie umanitară, am prezentat cazurile unor persoane foarte bolnave, care au nevoie de ajutorul nostru, care se luptă pentru a trăi; niște oameni triști, pe care aproape că i-a părăsit speranța de a avea libertatea unei vieți normale. Am detaliat bolile cele mai frecvente și necruțătoare și modalități în care le putem trata.
Câte vieți poți salva într-o viață? Te-ai întrebat vreodată? A sosit momentul pentru o revoluție în gândirea noastră, să conștientizăm faptul că modul cel mai bun de a ne ajuta este să-i ajutăm pe cei din jur. Considerăm că toată lumea are dreptul să zâmbească, să fie fericită, să aibă o viață normală, să aibă speranța și libertatea de a face ceea ce își dorește cu adevărat în această viață.
Toate aceste idei au fost implementate într-o pagina web. Echipa noastră s-a numit „Ctrl+S”, denumirea provenind de la scurtătura prin care poți salva... de la tastatură, și a fost formată din: Postolache Bogdan Andrei și Șandor S. Andrei, elevi în clasa a XII-a A, îndrumați de prof. Mihuc Zenovia.
Zilele petrecute la București au fost pline de activități. Concursul s-a ținut la ISB (International School of Bucharest), o școală privată și foarte modernă. În prima zi, după ceremonia de deschidere, toate echipele finaliste și-au decorat standul prin care fiecare trebuia să ăși promoveze propria țară. Urmatoarele două zile au fost foarte obositoare deoarece a început jurizarea proiectelor și totodată vizitarea și prezentarea standurilor la o mulțime de oameni pasionați de IT și nu numai. Limba utilizată pe toată perioada concursului a fost limba engleză.
Invitatul supriză al organizatorilor a fost Sultan Kosen, cel mai înalt om din lume, conform Guiness Book (2,465 m) care a atras blitz-urile aparatelor de fotografiat ca un magnet.
La finalul celei de-a treia zile, s-a organizat „Perfomance Night” unde participanții au fost invitați să-și prezinte țara, locurile natale, obiceiurile, tradițiile sau dansuri specifice. A fost un eveniment educativ, dar, în același timp și amuzant.
Următoarea zi a fost ziua noastră liberă. Puteam alege între excursii în Brașov și Constanța sau turul orașului București. Dat fiind că anul trecut am făcut turul Bucureștiului, anul acesta, ne-am destins în mall.
A cincea zi, și ultima, a fost plină de emoție deoarece a avut loc ceremonia de premiere. Fiind clasa a XII-a, a fost ultima participare a noastră la concursul „InfoMatrix”, cel puțin la secțiunea “Digital Content” care e disponibilă doar elevilor din ciclul gimnazial și liceal, însă mă bucur că am reușit să facem din Colegiul Național „Octavian Goga” un „client fidel” al podiumului InfoMatrix, reușind să obținem medalia de bronz. Un bronz de rămas bun... cucerit de elevul Postolache Bogdan Andrei, cls. a XII-a A. (Ioana Burlibașa)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:10:51 Ora de vară a Europei de Est