Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Suntem cetățeni europeni!”

Ziua Europei la Șc. nr. 16 Oradea

„Suntem cetățeni europeni!”

În cadrul proiectului educațional „De la grădiniță la școală”, elevii claselor a III-a A, B, C și D, îndrumați de prof. Gârba Corina, Farcaș Amalia, Blag Monica și Mușet Florica, au primit vizita partenerilor de proiect, preșcolarii de la grădinițele nr. 53 și 52, însoțiți de doamnele educatoare: Carabiber Diana, Munteanu Mirela, Lipai Lavinia, Jijerean Loredana, Bicăzan Ileana, Oșvat Maria, Micu Camelia și Suciu Margareta.

„Scopul proiectului inițiat de Școala cu clasele I-VIII nr. 16, în parteneriat cu cele două grădinițe vecine, este de a promova dialogul și comunicarea între preșcolari și elevi în vederea dezvoltării deprinderilor sociale de comunicare și relaționare eficientă, a toleranței și respectului”, așa cum aveam să aflăm de la directorul școlii, prof. Mircea Gârba.
A patra activitate a proiectului s-a desfășurat joi, 6 mai 2010, în sala de sport a școlii, cu ocazia Zilei Europei. Școlarii claselor a III-a au pregătit pentru cei mici informații despre Uniunea Europeană, au recitat poezii despre Europa unită și despre pace, au cântat cântece în limba engleză și au intonat cu mândrie Imnul Europei. În curtea școlii a avut loc lansarea în văzduh a baloanelor cu heliu, care au purtat spre alte zări mesajele de pace și de prietenie ale școlarilor. A doua parte a activității s-a desfășurat în sălile de clasă, unde copiii au realizat desene pentru expoziția cu titlul ,,Europa - casa mea”.
  Marcarea acestui eveniment  a urmărit gradul de conștientizare a diversității culturale în Europa și manifestarea sentimentelor de respect, prietenie și toleranță.
 Proiectul va continua cu alte activități desfășurate în comun de către școlarii și preșcolarii celor trei instituții de învățământ, pe care îi leagă o strânsă prietenie. (Corina Gârba)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:25:29 Ora standard a Europei de Est