Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Reuniunea de proiect de la Caldas da Rainha, Portugalia

Din nou, ambasadori ai României

Reuniunea de proiect de la Caldas da Rainha, Portugalia

O nouă reuniune a proiectului multilateral Comenius „We are so different but still we are the same” s-a desfășurat la Caldas da Rainha, Portugalia, la școala gazdă - Escola Secundaria Rafael Bordalo Pinheiro, în perioada 5-10 mai 2010.

Am fost întâmpinați cu multă căldură de elevii și profesorii școlii partenere, iar aceștia ne-au demonstrat încă o dată ca sunt prietenii noștri.
 La această nouă reuniune de proiect, au participat atât cadre didactice, cât și elevi de la toate cele 10 școli partenere, din opt țări europene. De la școala noastră (Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea – n.n.), au participat trei cadre didactice și patru elevi. Reuniunea de proiect a fost o reușită! Elevii au fost cazați în familii, având ocazia să cunoască viața cotidiană a acestora, cu obiceiuri, activități familiale, religie, relații de familie, mâncare tradițională și nu în ultimul rând ospitalitatea gazdelor. Elevii din școlile partenere s-au împrietenit, au schimbat impresii și au participat împreună la activitățile proiectului.
Programul întâlnirii a constat din prezentarea video „O zi din viața școlii”, prezentarea unei idei de predare a unei lecții, la alegere din următoarele obiecte de studiu: limba engleză, geografie sau artă. De asemenea, în cadrul reuniunii, s-au prezentat propunerile fiecărei școli participante pentru alegerea cântecului proiectului (prin votul fiecărui coordonator de proiect din fiecare școală).
 Profesorii participanți au ținut lecții de 45 de minute de limbă maternă, cu câte o clasă de elevi portughezi.
Așa am descoperit că avem puncte comune în preocupările noastre pentru promovarea în școală și comunitate a muzicii tradiționale, a dansurilor și costumelor populare. Elevii au pregătit câte un dans tradițional specific fiecărei țări pe care l-au prezentat îmbrăcați în costume populare. De asemenea, elevii au participat la următoarele workshopuri: politica educației, bucătăria portugheză, dansuri, reportaj, foto...
Întâlnire cu primarul din Caldas da Rainha
Activitățile proiectului au fost deosebit de interesante și au constat și în: vizitarea școlii (care în urma modernizării este la standarde europene ridicate), activități cultural-artistice foarte bine pregătite care au reflectat cultura și tradițiile zonei, întâlniri cu autoritățile locale (primarul din Caldas da Rainha), vizite tematice la obiectivele de referință și de cultură din Lisabona și din partea de vest a Portugaliei.
 Partenerii din proiect au oferit prin reciprocitate produse realizate de elevi în școlile lor, CD-uri cu prezentări ale ideii/metodei de predare a unei lecții, muzică tradițională și frumoase cadouri cu simbolurile tradiționale ale regiunilor și țărilor de proveniență.
Gazdele noastre (profesori, autorități locale, părinți și elevi) ne-au lăsat o impresie deosebit de plăcută: au fost prietenoși, mereu atenți la nevoile noastre, dornici să ne transmită din tradițiile și preocupările lor.
 Elevii și profesorii participanți la această nouă întâlnire de proiect au rămas cu o impresie deosebit de frumoasă despre școala parteneră și orașul Caldas da Rainha.
Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin programul „Învățare pe tot parcursul vieții”, programul sectorial Comenius „Parteneriate multilaterale  Comenius” și cu sprijinul Agenției naționale pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale, așa după cum aveam să aflăm de la prof. Mihaela Popovici, directorul adjunct al Gr. Șc. „Ioan Bococi” din Oradea, coordonator de proiect. (P. M.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:12:39 Ora standard a Europei de Est