Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii de la „Andrei Șaguna” s-au întors din Belgia

„Europe on a plate”

Elevii de la „Andrei Șaguna” s-au întors din Belgia

Proietul internațional Comenius „Europe on a plate” („Europa pe o farfurie”) derulat de Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, cu spijinul financiar al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), presupune descoperirea bucătăriilor specifice a șase țări europene, prin participarea efectivă a elevilor implicați în proiect la lecții de gătit în țările partenere.

În perioada 25 aprilie-1 mai 2010, doi elevi (Agud Alexandru și Tintas Felician Raul, din clasa a X-a F), însoțiți de prof. Cristina Dulău - coordonatorul de proiect, au participat la cea de-a treia întâlnire de proiect, în Belgia, la „CECS Marcinelle” din Charleroi, alături de ceilalți parteneri de proiect, elevi și profesori din Polonia, Bulgaria, Portugalia și Franța. Elevii orădeni au fost sponsorizați cu ținute de bucătari profesionale de firma Vighor din România, prin intermediul firmei Alai (din Brașov).
În prima zi, școala gazdă a organizat o recepție cu mâncăruri specific belgiene, având astfel ocazia de a degusta pește marinat în aspic, fructe de mare cu cartofi prăjiți (cei mai populari în Belgia), roșii umplute cu creveți, pulpe de pui și diferite rulade după rețete tipic belgiene, multe salate, brânzeturi și deserturi. După prânzul belgian, am avut ocazia de a cunoaște orașul Charleroi printr-un concurs pe echipe. Elevii și profesorii participanți au fost împărțiți pe echipe și, cu o hartă în mâini, în centrul orașului,  au trebuit să rezolve un chestionar, căutând indicii din oraș și răspunzând la întrebări, timp de trei ore. Astfel că la final, a fost premiat cel mai bun cercetaș, care a descoperit toate indiciile și răspunsurile.
Zilele următoare, au avut loc lecții de gătit în bucătăria școlii gazde, unde elevii din cele șase țări au format echipe și au gătit sub îndrumarea maeștrilor bucătari autohtoni. Au gătit, pe rând, supă, cremă de praz, tarte au sucre, carne de vită, în stil flamand, cu bere, rulouri de nucă cu țelină și pui a la Gantoise. Pentru prima dată s-a format o echipă a profesorilor de altă specialitate decât cea de bucătar și au muncit cot la cot cu elevii în bucătărie, spre încântarea acestora. La finalul săptămânii a avut loc un concurs între țări, la care elevii și-au demonstrat  talentul culinar și artistic, gătind un fel de mâncare la prima vedere (Chicken Waterzooi à la Gantoise). Apoi au trebuit să decoreze o masă pentru patru persoane. Toți elevii și profesorii au fost premiați.
Pe lângă activitățile culinare, am avut ocazia să vizităm o fabrică de ciocolată (Thuin „Couleur chocolat”) , unde s-a realizat un workshop, elevii putând încerca să modeleze figurine de ciocolată și praline. Astfel am avut ocazia să degustăm din cea mai bună ciocolată din lume. Am mai vizitat berării din Bruxelles (Cantillon, Brewery of ADA) și distileria renumitei băuturi Eau de Villee (Distillery of Biercée), unde am putut vedea procedeele de realizare a diverse băuturi. Tot pe lista locurilor vizitate au fost cuprinse: palatul regelui, Grand Place, biserici și grădini, hotelul Sheraton, Atomium...).
Elevii noștri s-au întors acasă cu o „farfuria” plină de informații și rețete noi, imagini și amintiri de neuitat. Profesional, elevii au evoluat vizibil, cu fiecare întâlnire de proiect, văzând, aflând și învățând multe lucruri noi. Au prins curaj, s-au ambiționat și s-au mobilizat pentru a fi la înălțimea colegilor lor din țările partenere. Pentru a împărtăși colegii de clasă și de școală din știința și experiența dobândite, elevii participanți la cele trei întâlniri de proiect au gătit, vineri (21 mai), toate mâncărurile învățate cu ocazia zilei închinate Bulgariei și Belgiei, prilej cu care au realizat o expoziție culinară, au prezentat fotografii și informații pe un fundal sonor adecvat, cu muzică tradițională specifică celor două țări celebrate. (Cristina Dulău)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:47:19 Ora de vară a Europei de Est