Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„All Different-All Equal” – reuniunea din Polonia

Cinci țări în proiectul Comenius

„All Different-All Equal” – reuniunea din Polonia

A doua întâlnire în cadrul proiectului multilateral Comenius „All Different-All Equal” a avut loc î Polonia, în perioada 25 – 30 aprilie 2010.

Șase cadre didactice de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea (coord. prof. dr. Dorina Roman, dir. adj. prof. Adriana Meșter, prof. Adriana Luca, prof. Gabriela Pleșca, înv. Florica Păduraru și înv. Silvia Hadade) au participat la activitățile desfășurate împreună cu partenerii din Polonia, Lituania, Italia și Bulgaria, în vederea realizării principalului obiectiv al proiectului, acela de a lucra împreună pentru o mai bună cunoaștere a altor țări europene și altor culturi, pentru cunoașterea și respectarea diferențelor culturale, pentru găsirea de similarități și pentru educarea elevilor în spiritul toleranței.
Deoarece elevii din ciclul primar din România nu pot fi duși în străinătate în cadrul proiectului, ei au fost pregătiți și filmați în timpul activităților, iar filmările au fost prezentate în cadrul vizitelor de proiect. Tema celei de-a doua întâlniri a fost prezentarea istoriei orașului natal, dar și cântece și dansuri populare. Prezentarea orașului a fost realizată în echipă de înv. Silvia Hadade, prof. Șandor Traier și Dorina Roman. Elevii claselor a II-a A, I B, a III-a A și B, a IV-a B au interpretat cântece și dansuri populare, la pregătirea lor având o contribuție deosebită prof. Adriana Luca. Echipa din Oradea a dăruit colegilor din celelalte țări icoane pe sticlă realizate de către elevi, sub îndrumarea prof. Gabriela Pleșca, în cadrul Cercului de pictură desfășurat săptămânal.  Scopul reuniunii a fost acela de a face schimb de informații legate de modul în care fiecare școală derulează activitățile proiectului, de a face schimb de produse realizate de elevi, de a prezenta a doua temă a proiectului: „Legenda orașului natal” și cântece și dansuri populare specifice fiecărei țări partenere.
De asemenea, în timpul întâlnirii de lucru a coordonatorilor, a fost discutată  următoarea temă, „Jocuri populare”, ce urmează a fi prezentate în luna octombrie în România. A fost proiectat produsul final al proiectului, Calendarul 2011, cu sărbători specifice fiecărei țări partenere.
Programul reuniunii a fost foarte încărcat, gazdele reușind să îmbine perfect activitățile din cadrul proiectului, care s-au desfășurat în școală, cu alte activitați care au vizat o mai bună cunoaștere a regiunii, a tradițiilor și obiceiurilor locului. Am fost întâmpinați la intrarea în școală de elevi îmbrăcați în costume populare. Aceștia ne-au primit cu pâine și sare, obicei întâlnit și în România și deosebit de cel din Lituania, care întâmpină musafirii cu un fel special de brânză cu chimen. Am vizitat atât clasele primare (I-VI), cât și cele gimnaziale (VII-IX). Am fost încântați să vedem în multe locuri afișat logo-ul proiectului, realizat de colega noastră, înv. Eva Fekete. În cabinetul de informatică, pe o tablă SMART, ne-am semnat cu toții, în jurul acestui logo. Școala este deosebit de frumoasă, chiar dacă se află în zonă rurală. Aceasta a beneficiat, în timp, de mai multe proiecte cu finanțare europeană, precum Comenius și Socrates, dar și de proiecte transfrontaliere, desfășurate în colaborare cu școli din Cehia, țara vecină. Elevii din Polonia au prezentat cântece, dansuri populare poloneze, scenete. Pe scenă au urcat și cei opt elevi italieni prezenți în această mobilitate, cu dansuri populare și scenete specifice regiunii Lazio, Italia.
La recepția care a avut loc în sala de ședințe a primăriei, gazde au fost primarul, consilieri și politicieni locali. Ne-au fost prezentate istoria locală și proiectele lor de viitor. Au fost oferite cadouri, au fost realizate zeci de fotografii.
Într-o după-amiază am asistat la un spectacol de lupte medievale, susținut de un nobil polonez, care se străduiește să continue tradiția înaintașilor săi și care îi implică și pe soția și fiii lui, împreună cu care participă la turniruri și alte demonstrații în întreaga Polonie sau în alte țări. 
Una din zilele petrecute în Polonia a fost dedicată vizitării unor locuri cu mare încărcătură simbolică pentru poporul polonez: mănăstiri, catedrale, biserici, mina de sare de la Wieliczka și orașul Cracovia, cu vestitul său Castel Wawel și biserica în care a fost înmormântat, cu puțin timp în urmă, fostul președinte polonez. Pe toată durata reuniunii, ne-am bucurat de o deosebită atenție din partea gazdelor. Atmosfera a fost caldă, prietenoasă, propice unei colaborări eficiente, așa cum sperăm să fie cazul și în România, în octombrie, cu ocazia următoarei reuniuni. (Dorina Roman)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 11:38:05 Ora de vară a Europei de Est