Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

„All Different-All Equal” – reuniunea din Polonia

Cinci țări în proiectul Comenius

„All Different-All Equal” – reuniunea din Polonia

A doua întâlnire în cadrul proiectului multilateral Comenius „All Different-All Equal” a avut loc î Polonia, în perioada 25 – 30 aprilie 2010.

Șase cadre didactice de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea (coord. prof. dr. Dorina Roman, dir. adj. prof. Adriana Meșter, prof. Adriana Luca, prof. Gabriela Pleșca, înv. Florica Păduraru și înv. Silvia Hadade) au participat la activitățile desfășurate împreună cu partenerii din Polonia, Lituania, Italia și Bulgaria, în vederea realizării principalului obiectiv al proiectului, acela de a lucra împreună pentru o mai bună cunoaștere a altor țări europene și altor culturi, pentru cunoașterea și respectarea diferențelor culturale, pentru găsirea de similarități și pentru educarea elevilor în spiritul toleranței.
Deoarece elevii din ciclul primar din România nu pot fi duși în străinătate în cadrul proiectului, ei au fost pregătiți și filmați în timpul activităților, iar filmările au fost prezentate în cadrul vizitelor de proiect. Tema celei de-a doua întâlniri a fost prezentarea istoriei orașului natal, dar și cântece și dansuri populare. Prezentarea orașului a fost realizată în echipă de înv. Silvia Hadade, prof. Șandor Traier și Dorina Roman. Elevii claselor a II-a A, I B, a III-a A și B, a IV-a B au interpretat cântece și dansuri populare, la pregătirea lor având o contribuție deosebită prof. Adriana Luca. Echipa din Oradea a dăruit colegilor din celelalte țări icoane pe sticlă realizate de către elevi, sub îndrumarea prof. Gabriela Pleșca, în cadrul Cercului de pictură desfășurat săptămânal.  Scopul reuniunii a fost acela de a face schimb de informații legate de modul în care fiecare școală derulează activitățile proiectului, de a face schimb de produse realizate de elevi, de a prezenta a doua temă a proiectului: „Legenda orașului natal” și cântece și dansuri populare specifice fiecărei țări partenere.
De asemenea, în timpul întâlnirii de lucru a coordonatorilor, a fost discutată  următoarea temă, „Jocuri populare”, ce urmează a fi prezentate în luna octombrie în România. A fost proiectat produsul final al proiectului, Calendarul 2011, cu sărbători specifice fiecărei țări partenere.
Programul reuniunii a fost foarte încărcat, gazdele reușind să îmbine perfect activitățile din cadrul proiectului, care s-au desfășurat în școală, cu alte activitați care au vizat o mai bună cunoaștere a regiunii, a tradițiilor și obiceiurilor locului. Am fost întâmpinați la intrarea în școală de elevi îmbrăcați în costume populare. Aceștia ne-au primit cu pâine și sare, obicei întâlnit și în România și deosebit de cel din Lituania, care întâmpină musafirii cu un fel special de brânză cu chimen. Am vizitat atât clasele primare (I-VI), cât și cele gimnaziale (VII-IX). Am fost încântați să vedem în multe locuri afișat logo-ul proiectului, realizat de colega noastră, înv. Eva Fekete. În cabinetul de informatică, pe o tablă SMART, ne-am semnat cu toții, în jurul acestui logo. Școala este deosebit de frumoasă, chiar dacă se află în zonă rurală. Aceasta a beneficiat, în timp, de mai multe proiecte cu finanțare europeană, precum Comenius și Socrates, dar și de proiecte transfrontaliere, desfășurate în colaborare cu școli din Cehia, țara vecină. Elevii din Polonia au prezentat cântece, dansuri populare poloneze, scenete. Pe scenă au urcat și cei opt elevi italieni prezenți în această mobilitate, cu dansuri populare și scenete specifice regiunii Lazio, Italia.
La recepția care a avut loc în sala de ședințe a primăriei, gazde au fost primarul, consilieri și politicieni locali. Ne-au fost prezentate istoria locală și proiectele lor de viitor. Au fost oferite cadouri, au fost realizate zeci de fotografii.
Într-o după-amiază am asistat la un spectacol de lupte medievale, susținut de un nobil polonez, care se străduiește să continue tradiția înaintașilor săi și care îi implică și pe soția și fiii lui, împreună cu care participă la turniruri și alte demonstrații în întreaga Polonie sau în alte țări. 
Una din zilele petrecute în Polonia a fost dedicată vizitării unor locuri cu mare încărcătură simbolică pentru poporul polonez: mănăstiri, catedrale, biserici, mina de sare de la Wieliczka și orașul Cracovia, cu vestitul său Castel Wawel și biserica în care a fost înmormântat, cu puțin timp în urmă, fostul președinte polonez. Pe toată durata reuniunii, ne-am bucurat de o deosebită atenție din partea gazdelor. Atmosfera a fost caldă, prietenoasă, propice unei colaborări eficiente, așa cum sperăm să fie cazul și în România, în octombrie, cu ocazia următoarei reuniuni. (Dorina Roman)

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 11:47:55 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...