Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Planificarea resurselor financiare”

Prof. Virgil Blage - maestru în arta conversației

„Planificarea resurselor financiare”

Miercuri (26 mai 2010), în cadrul „Săptămânii europene a IMM-urilor”, la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, au avut loc două seminarii – „Strategii manageriale în IMM-uri”, organizat de doamna prof. Ileana Popa și „Planificarea resurselor financiare”, susținut de dl prof. Virgil Blage.

Am tot auzit multe aprecieri la superlativ la adresa distinsului profesor Virgil Blage, iar noi am publicat nenumărate articole în care am consemnat succesele internaționale obținute de elevii domniei sale. Ieri, însă, am avut ocazia să-l descoperim ca un maestru în arta conversației, la seminarul interactiv susținut în sala festivă cu elevii a trei clase.
Într-adevăr, domnul profesor are har în arta conversației, stârnind admirația, curiozitatea și interesul auditoriului, care devine, din simplu spectator, subiect activ, interlocutor, actor, partener de dialog...
La o temă generoasă, binecunoscută și ușor de „digerat” de niște profesioniști în domeniu, cum este „Planificarea resurselor financiare”, discipolii și profesorul au excelat în argumente cu puncte tari și puncte slabe ale unei realități economice bolnave, pe care o parcurgem dureros de pesimiști, fără a întrevedea o redresare, fără a putea intui că mâine se va vedea luminița de la capătul tunelului.
Cât sunt de realiști și de profesioniști elevii economiști ne-am putut da seama din răspunsurile lor documentate și pertinente, comparându-le cu rezultatele relevate de studiul sociologic făcut în cadrul unui proiect Comenius derulat la Colegiul Economic „Partenie Cosma”, în 2006-2009, în parteneriat cu școli din Germania, Slovacia și Polonia.
La finalul manifestării, doamna profesor Alice Scarlat – inițiatorul și coordonatorul principal al manifestărilor, a ținut să felicite și să înmâneze câte o diplomă coordonatorilor celor două seminarii, prof. Ileana Popa și Virgil Blage.
Joi – alte două manifestări
Astăzi (joi), în cea de-a treia zi a „Săptămânii europene a IMM-urilor”, sunt planificate alte două manifestări: „Aspecte privind proiectul de lege pentru înființarea firmelor Starter” (seminar coordonat de prof. Andreea Albert și Laura Dan), precum și o prezentare de succes a planului de afaceri al firmei de exercițiu „Fantasy Bloom” S.R.L., calificată pentru etapa națională a concursului „Business Plan”, firmă și activitate coordonate de prof. Alice Scarlat. (Ovidiu DAN) P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Planificarea resurselor financiare”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:51:07 Ora de vară a Europei de Est