Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concurs de recitări cu participare internațională

În 27 mai, la școala din Biharia

Concurs de recitări cu participare internațională

Cu ajutorul unui proiect câștigat prin Fundația Communitas, Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a organizat, joi, 27 mai 2010, un concurs de recitări cu participare internațională, în memoria poetului Tamkó Sirató Károly – comemorarea a 30 de ani de la trecerea în neființă a marelui poet.

 Evenimentul a fost organizat de dir. adj. Popovici Magdolna în sala de sport a școlii, pentru elevii claselor III-VIII. Sala a fost decorată cu  desene tematice realizate de copii, inspirate din poeziile poetului. Activitatea a debutat cu prezentarea în power point a biografiei poetului Tamkó Sirató Károly (moderatori, prof. Biro Kinga și Oros Erika).
La acest eveniment cultural au participat elevii din Școala cu clasele I-IV din Cauaceu, Grupul Școlar Agricultură Ecologică din Sălard, Grupul Școlar Agroindustrial „Tamasi Aron” din Borș, Școala cu clasele I-IV din Vaida, Școala cu clasele I-VIII din Roșiori, Școala cu clasele I-VIII din Tămășeu, Școala „Karácsony Sándor” din Debrețin, Ungaria și Școala cu clasele I-VIII din Kismarja, Ungaria.
 Concursul a fost structurat pe trei categorii de vârstă (clasele III-IV, V-VI, VII-VIII). Concurenții au pregătit și prezentat poezii reprezentative ale poetului comemorat. Alți elevi ne-au încântat auzul cu un buchet de cântece pe versurile aceluiași poet. Invitații, părinții și în special juriul, au fost super încântați de pregătirea și prezentarea copiilor. 
Pentru a destinde atmosfera încărcată de sobrietate, elevii școlii gazde au prezentat  un dans popular, cântece populare, o scenetă, un duet la vioară (Gellér Kitty și prof. Þigani Ștefan), precum și cântece la chitară.
 Juriul (alcătuit din dna deputat Petõ Csilla, inspectorii de specialitate Farkas Tünde și  Ile Erzsébet, prof. pensionar Járosi Éva și actorul Hajdú Géza) a avut o misiune dificilă în a departaja câștigătorii. Laureații concursului au primit premii din partea organizatorilor, iar premiile speciale au fost oferite de către Parohia Catolică (reprezentată de Csernák Béla), dna deputat Petõ Csilla, insp. Farkas Tünde și Fundației „Schola Nostra” din Biharia, reprezentată de directorul școlii, prof. Vad Marta.  
Câștigătorii primei categorii sunt: Rácz Szabina și Nagy Szilvia, de la școala din Borș, la a doua categorie: Kiss Vica și Tiszai Zsombor din Debrețin, iar la a treia categorie Kovács Katalin - eleva școlii din Biharia. La secțiunea cântece pe versurile poetului, au câștigat elevii școlii din Borș.
 Reprezentanții școlilor implicate în proiect  au primit ca amintire o carte cu poeziile poetului, un CD cu cântece pe versurile poetului, revista școlii gazdă și o diplomă de participare la eveniment.
Considerăm că obiectivele proiectului au fost îndeplinite, elevii fiind principalii beneficiari ai acestei activități. Metoda proiectului și-a demonstrat încă o dată eficiența; copiii au învățat cu plăcere, au muncit în echipe, au avut ocazia să se cunoască și să se împrietenească cu colegi care învață în alte școli, să cunoască obiceiuri și tradiții din diferite zone, factorul comun rămânând însă unul și același: respectul și dragostea față de valorile literaturii sunt la înălțime pe orice meridian. (Oros Erika)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:31:01 Ora de vară a Europei de Est