Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

M.E.T.E.R - TIME AND LONGITUDE

Întâlnire Comenius la C.T. „Mihai Viteazul”

M.E.T.E.R - TIME AND LONGITUDE

În perioada 4-8 mai 2010, s-a desfășurat la Oradea, cea de a treia întâlnire din cadrul parteneriatului multilateral Comenius, intitulat „M.E.T.E.R.”.

Tema reuniunii a fost „Timpul și longitudinea”, o temă generoasă care a permis o abordare interdisciplinară (fizică, astronomie, matematică, geografie, istorie, filosofie și limba engleză). 
La deschiderea festivă, coordonatorii de proiect și-au prezentat echipele și școala de proveniență. Au fost prezenți la Oradea: dna Leonarda Fuccili, de la Școala G.G.Belli din Roma, dl Philippe Jeanjacquot de la Liceul Charlie Chaplin din Lyon (coordonator internațional al proiectului), dl Bernard Tedd, de la Școala King Edward VI din Birmingham, dna Anna Tzima, de la Liceul franco-elen d’Agia Paraskevi din Atena, dna Ingrid van der Wal, ca reprezentant al O.S.B. din Amsterdam și, nu în ultimul rând, dna profesor Nicoleta Pazmany de la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea.
La festivități, am fost onorați de prezența unor distinși invitați: prof. Ilie Crăciun – inspector școlar general adjunct al I.S.J. Bihor, prof. ing. Florian Mieluț – inspector școlar de specialitate, precum și dl prof. dr. Filimon Ruben, directorul C.T. „Mihai Viteazul”.
După deschidere, primele activități s-au derulat în incinta școlii, sub forma unor workshop-uri tematice, cu grupe formate din participanți din țări diferite, iar în cursul după-amiezii activitățile au continuat la Cetatea Oradea. Putem spune că am avut parte de modele de lecții moderne, desfășurate și în alte locații decât sala de clasă, caracterizate prin spirit constructiv și lucru în echipă. „Echipa franceză a prezentat determinarea longitudinii folosind un program de astronomie pe calculator, colegii din Anglia și Grecia i-au învățat pe copii să-și construiască cadrane solare orizontale sau analematice, în timp ce echipa Olandei i-a ghidat pentru a învăța să navigheze, precum vikingii, adică folosind polarizarea luminii pentru determinarea poziției soarelui. Echipa României a prezentat, utilizând planetariul mobil, modalitatea de a folosi unele constelații pentru a construi un ceas stelar, colaborând cu echipa Italiei care a prezentat aceeași temă, dar într-o abordare total diferită. Tocmai acest fapt este extraordinar: să vezi aceeași temă abordată în maniere extrem de diferite de copii din țări diferite. Atelierele de lucru au continuat deplasându-ne la Biserica cu Lună (care are un mecanism unic în Europa ce prezintă fazele Lunii).
A doua zi au avut loc deplasări în afara orașului și județului. Ne-am oprit mai întâi la Observatorul astronomic din Cluj-Napoca, unde copiilor li s-a prezentat diferența între timpul solar și cel sideral. Tot aici, au putut vedea cum funcționează o pendulă de timp sideral și au putut admira cărți rare de astronomie aflate în bibliotecă. Vizita a continuat la Grădina botanică, unde se află amplasat un cadran solar, ca și ghid.
Concluzionând, putem spune că elevii au avut astfel posibilitatea de a învăța unii de la alții, de a se cunoaște mai bine, de a comunica între ei folosind limba engleză și chiar de a se împrieteni în sensul adevărat al cuvântului. În final, a fost compus chiar un cântecel al întregului grup pe care l-au interpretat cu toții”, după cum am aflat de la coordonatorul de proiect, doamna profesor Nicoleta Pazmany. (Ov. D.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:59:48 Ora de vară a Europei de Est