Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Pentru o mai bună înțelegere și cunoaștere este nevoie și de puțină distracție

O excursie peste hotare

Pentru o mai bună înțelegere și cunoaștere este nevoie și de puțină distracție

Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a câștigat proiectul „Együtt, tovább...” finanțat de Fundația Eurotrans.

În cadrul proiectului, cadrele didactice reprezentative, primarul comunei și personalul consiliului au fost într-o excursie (luni, 14 iunie 2010) pentru a se cunoaște mai bine și a alcătui o echipă și mai bună în următorii ani.
Prima oprire a fost la Kosice (în Slovacia), unde vremea nu prea a fost de partea noastră, având parte de o ploaie cu grindină, dar nu ne-am dat bătuți și am vizitat Catedrala gotică Sf. Elisabeta, fântâna muzicală și turnul Orbán. Următoarea oprire a fost la Miskolc (Ungaria) la castelul Diósgyõr. Aici am văzut panopticul istoric care ne-a ajutat să intrăm în atmosfera trecului istoric. Am ajuns și la Miskolc-Tapolca (Ungaria), o stațiune balneoclimaterică aflată în suburbiile orașului, unde am petrecut un scurt timp în popularele băi-peșteri, aflate într-o peșteră naturală cu apă termală. Într-un final, ne-am oprit și la Lillafüred, la cascada Szinva și lacul Hámori.
Drumul lung cu autobuzul și timpul petrecut împreună au contribuit la o mai bună relaționare între noi, ne-am cunoscut mai bine și atmosfera ne-a ajutat să ne înțelegem mai bine, unul dintre obiectivele team building-ului. Cu toții suntem conștienți că pentru a ajunge la un rezultat bun, nu e suficientă doar experiența, este necesar să ținem cont și de puterea comunității.
Cele 50 de persoane implicate în acest proiect am înțeles că nu ajunge doar să lucrăm împreună, pentru o mai bună înțelegere și cunoaștere este nevoie și de puțină distracție.
Locurile vizitate ne-au încântat sufletul. Sperăm să mai avem parte de asemenea experiență fericită cât de curând. (Erika Oros)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pentru o mai bună înțelegere și cunoaștere este nevoie și de puțină distracție.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 07:09:37 Ora standard a Europei de Est