Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

16 câștigători la concursul național Eco Fun-Junior

De la Grădinița nr. 55 din Oradea

16 câștigători la concursul național Eco Fun-Junior

16 preșcolari ai Grădiniței nr. 55 din Oradea au ocupat locul II la concursul național Eco Fun-Junior, concurs organizat de revista ,,Luminița” în colaborare cu Ministerul

Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Inspectoratul Școlar Județean Prahova și Casa Corpului Didactic Prahova.
Tema concursului a fost „Arta din deșeuri! Transformă, nu arunca!”
Scopul concursului l-a constituit formarea unei atitudini responsabile și active pentru ocrotirea mediului înconjurător în vederea unei atitudini pozitive față de acesta; realizarea unor corespondențe între diferite elemente de limbaj plastic și forme, obiecte din mediul înconjurător (natura, arta, viața socială).
Cei 16 premianți au fost îndrumați de doamnele educatoare Cardoș Mărioara, Vidican Mihaela, Jakab Corina și Luncan Ana. Ei sunt următorii: Bolog Andreea, Ganea Alyssa, Jakab Claudia, Vincze Andreea, Jude Raul, Fundătureanu Ana-Maria,  Toader Diana, Furtoș Melinda Dora(toți opt din grupa pregătitoare); Bercea Raul, Cheregi Victoria și Kover Diana (din grupa mare), Mogoș Maximilian, Cozi David, Ruge Ioan, Mîndraș Andrada și Bronț Andreea.
Alți opt copii au primit mențiuni la concursul național de creație ,,Educația rutieră salvează vieți”, concurs organizat de Grădinița nr. 41, împreună cu Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Inspectoratul de Poliție al județului Bihor. Aceștia sunt: Jakab Corina, Cereșan Carina, Ganea Alyssa, Marian Andrada, Scorțe Patricia, Cora Iulian, Kover Diana și Smeu-Mare Yasmine.
Îi felicităm pe toți și le dorim să repete o asemenea figură și în anul școlar viitor! (M&M)

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:16:28 Ora standard a Europei de Est