Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Primarul Ilie Bolojan, la „Avram Iancu”

Primăria, primarul și școala

Primarul Ilie Bolojan, la „Avram Iancu”

Marți, 8 iunie 2010, la orele amiezii, școala noastră (Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea – n.n.) a avut onoarea de a-l avea ca oaspete pe primarul municipiului nostru, domnul Ilie Bolojan. La întâlnire au participat conducerea școlii împreună cu tot colectivul de cadre didactice.

Discuția s-a conturat în jurul subiectului privind proiectul de reabilitare a unității noastre școlare, care va fi demarat la sfârșitul verii. Domnia sa a sfătuit corpul profesoral „să depună efortul de a estompa scăderea numărului de elevi, ca pe viitor școala să nu moară și să poată să atragă fonduri bugetare”. O altă problemă adusă în discuție a fost curățenia orașului. Educând corect, copiii din instituția noastră vom contribui la păstrarea curată a școlii, cartierului și orașului nostru.
Doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu, a făcut anumite precizări la cele două aspecte puse în discuție. În ceea ce privește scăderea numărului de copii la școala noastră, un motiv pentru care părinții nu își aduc copiii la noi, optând pentru alte școli (din centrul orașului) este aspectul exterior, deteriorat al clădirii și al străzii... Cu toate acestea, la școala noastră se muncește la modul cel mai serios, înregistrând un procent de 10% din numărul de elevi ca fiind elevi premianți la diferite concursuri/ olimpiade școlare, naționale și internaționale.
Prima școala-eco din județ
 De asemenea, elevii școlii, coordonați de dascălii lor, sunt implicați în  diverse proiecte. Unul dintre acestea e proiectul mondial Eco-școala. Școala noastră urmează să primească steagul verde, devenind astfel școală-eco - prima școală-eco din județul Bihor. (Dorina T.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:06 Ora standard a Europei de Est